עמוד:11

עִם הַמוֹרה תִזְכֹּרֶת כך פותרים תרגיל חיסור בעזרת פסים ודסקיות : בונים את השלם ( המספר הראשון ) . הופכים דסקיות לפי החלק ( המספר השני ) . אפשר להפוך מימין או משמאל . אפשר להסתיר את הדסקיות שהפכתם . מספר הדסקיות שלא הפכתם ( החשופות ) הוא החלק האחר, וכותבים אותו במקום של תוצאת התרגיל . מתרגלים בעזרת הפסים והדסקיות פתרון של תרגילי חיסור . כִּתְבוּ תַרְגִיל חִסוּר הַמַתְאִים לַשָׁלֵם וְלַחֵלֶק שֶׁבַּתַבְנִית . 9 . מִצְאוּ אֶת הַחֵלֶק הָאַחֵר בְּעֶזְרַת הַפַּסִים וְהַדִסְקִיוֹת וּפִתְרוּ אֶת הַתַרְגִיל . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק 3 = - שָׁלֵםחֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 6 חֵלֶקחֵלֶק 19 = 6 - 19 = 5 - 6 הֵעָזְרוּ בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת וּפִתְרוּ . 10 . = 15 - 16 במה שלושת התרגילים דומים ובמה הם שונים ? דִיוּן : דִיוּן = 5 - 16 18 11 א . מֵהָעֲשֶׂרֶת הָרִאשׁוֹנָה לָעֲשֶׂרֶת הַשְׁנִיָה 11

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר