עמוד:4

מבנה החוברת לתלמיד כל נושא מוצג בחוברת בפרק נפרד . בחוברת לתלמיד יש שבעה פרקים המתאימים לנושאים שבתכנית הלימודים : מדידותטרנספורמציותמצולעים • זוויות ומשולשים • סיבוב ( כולל חזרה • מרובעים • מדידת אורך על שיקוף והזזה ) • מדידת משקל • מדידת נפח • מדידת זמן בכל פרק יש גם פעילויות המסתמכות על מושגים שנלמדו בפרקים קודמים . בכל הפרקים יש מרכיבים מרכזיים המתוארים כאן בקצרה ( בסוגריים מצוין מספר העמוד הראשון שמופיע בו דף מסוג זה ) : בדקו את עצמכם ( עמוד 46 ) : בדפים אלה יש פעילויות שנועדו לבדוק את מידת השליטה של התלמידים בחומר שנלמד בפרק . חשוב לבדוק את עבודתו של כל תלמיד בדפים אלה ולמצוא אם התלמיד זקוק לחיזוק או להבהרה נוספת בנושאים מסוימים . סיכום הפרק ( עמוד 48 ) : בדף ( או דפי ) הסיכום שבסוף כל פרק אין פעילויות, אלא מובא סיכום מתומצת של המושגים ושל העקרונות החשובים שנלמדו בפרק . אבזרים לפרק : האבזרים הנחוצים ללימוד הפרק מפורטים בשער הפרק בחוברת לתלמיד ובשער הפרק במדריך למורה . יש אבזרים הנמצאים במארז האבזרים שאותו רוכשים בנפרד, יש דפים המצורפים לחוברת לתלמיד ויש דפים המצורפים למדריך זה ומיועדים לשכפול ( דפים אלה מובאים גם באתר של מטח ) . אף אם נראה שהעבודה בעזרת אבזרים קצת מסורבלת, יש חשיבות רבה לשימוש באבזרים ואין לוותר עליהם . אפשר להקל את העבודה על ידי ריכוז האבזרים בכיתה . מבדקים : לכל פרק ( מלבד הפרק "מדידת נפח" ) יש מבדק מסכם המצורף בנספחים שבסוף מדריך זה ובכותר ומיועד לשכפול . 4 מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר