עמוד:13

3 1 א . הכרת המספרים והכמויות עמוד 10 בפעילות 6 התלמידים מתאמנים בכתיבה נכונה של המספרים ,1 2 ו - 3 . התלמידים מתבקשים גם להדביק תמונה של כף יד מתאימה ליד כל מספר כדי לחזק את הקשר בין סמל המספר לבין הכמות שהמספר מייצג . המדבקות המתאימות נמצאות במארז האבזרים . מומלץ מאוד לתרגל כתיבת מספרים גם במחברת ! בקשו מהתלמידים לייחד עמוד לכל מספר . בעמוד זה הם יכתבו את המספר בגדלים שונים, יקשטו אותו ויוסיפו ציור של הכמות המתאימה . ( השאירו מקום למספר 0 . בקשו מהם לייחד למספר 1 את העמוד השני במחברת . ) פעילות זו ( והפעילויות הדומות בהמשך : ,8 ,11 13 ו - 15 ) היא הזדמנות לשים דגש על כמה מספרים ( במקרה זה ,1 2 ו - 3 ) ולהעמיק את הדיון עליהם . השאלה לדיון המופיעה בפעילות היא אחת הדרכים לעשות זאת : התבוננו בציור שבעמוד 4 . האם יש שם שלושה דברים מאותו הסוג ? אילו דברים ? תשובות לדוגמה : שלוש מכוניות, שלושה פחי זבל, שלושה חתולים, שלושה תפוזים על העץ הימני, שלושה עצים, שלוש ציפורים על חוט החשמל הרחוק . שאלות ומשימות נוספות : - אילו איברים בגוף שלנו יש מהם בדיוק 2 ? אילו בדיוק 1 ? - ציירו שלושה עיגולים בסידורים שונים . ( למשל בשורה, בטור או בצורת "פירמידה" ) - הסתדרו בקבוצות של ,3 של 2 ושל 1 . עמוד 10 פִּנַּת הַבַּלָּ שֹ לאחר פעילות 6 מופיעה הפעילות הראשונה מהסדרה פינת הבלש , העוסקת בסדרות של דגמים חוזרים . העבודה ב׳פינת הבלש׳ היא ברוב המקרים עבודה עצמית ואינה דורשת את תיווך המורה . עם זאת, מאחר שזו הפעילות הראשונה, רצוי להקדים לה סיפור : אי שם שוכנת ארץ צבעונית ויפה . פורחים בה פרחים ססגוניים, וחיים בה זחלים יפהפיים . יום אחד ירד גשם ומחק חלק מן הצבעים . תושבי אותה הארץ התעצבו מאוד . הם רצו לצבוע את הכול מחדש, אך לא זכרו איך הדברים היו צבועים קודם . הם החליטו לקרוא לבלש לעזרה . הבלש מבקש גם את עזרתכם . בתוך הספרים תפגשו זחלים ופרחים שאיבדו את צבעם, ליצנים שאיבדו את כובעם, פריטי לבוש שרוח העיפה מהחבל ועוד . האם תוכלו לעזור לבלש ? בפעילות זו רצוי לאפשר לתלמידים לצבוע לפי ראות עיניהם בלי לכוון לדְגָם החוזר . לאחר שיצבעו מומלץ לשאול : לפי מה החלטתם איך לצבוע ? האם כולם צבעו באותו האופן ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר