עמוד:80

| מדריך למורה - פרק 5 80 הסבירו לתלמידים כי מקור התקלה הוא בכך ששתי הדמויות בודקות אם הביטוי קודי נוגע בעכבר . 4 נכון . כאשר זה קורה, אחת מהדמויות נעלמת, ואז הביטוי הופך ל לא נכון . הציגו את הקוד של העכבר ושל קודי והדגימו שבשניהם קיים תנאי הבודק נגיעה שלהם זה בזה : בקשו רעיונות לתיקון . הציעו שדמות אחת בלבד תבדוק אם הביטוי קודי נוגע בעכבר נכון . השתמשו במסרים : רק כאשר העכבר יקבל מסר שקודי נגע בו הוא ייעלם . כדי ששתי דמויות יפעלו בתיאום, רק דמות אחת צריכה לבדוק את התנאי ולייצר מסר שאליו יגיבו שתי הדמויות . תוכלו להציג את הרעיון של יוני כפי שנכתב בספר : תקנו את הקוד של העכבר בהתאם להצעתו של יוני : לעולמים נוגע ב קודי ? אם אז הסתר הצג כאשר לוחצים על לעולמים נוגע ב עכבר ? אם אז נוגע ב עכבר ? לא חכה עד ש כאשר לוחצים על 1 ב חיים שנה 10 ל חיים קבע יש לי רעיון ! אשנה את הקוד כך שרק קודי יבדוק אם הוא נוגע בעכבר . כשקודי יזהה נגיעה הוא ישלח את המסר קודי נוגע בעכבר . כשהעכבר יקבל את המסר קודי נוגע בעכבר הוא ייעלם . יוני קודי נוגע בעכבר שדר מסר לעולמים נוגע ב עכבר ? אם אז נוגע ב עכבר ? לא חכה עד ש כאשר לוחצים על 1 ב חיים שנה 10 ל חיים קבע הסתר קודי נוגע בעכבר כאשר מתקבל מסר הצג כאשר לוחצים על

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר