עמוד:58

58 שנו את התנאי בהוראה אם לתנאי שיבדוק אם התות נוגע בקערה . 4 וגם אם התלבושת שלו היא תות אדום . היעזרו בלבנה וגם כדי לבנות את התנאי המתאים : תלבושתשם = תות אדוםקערה נוגע ב ? וגם שכפלו את דמות התות פעמיים : . 5 אתחלו תות אחד לימין ותות אחד לשמאל, ואתחלו כל תות בתלבושת של צבע שונה . עדכנו לכל תות זמן המתנה שונה לפני שהוא מתחיל לזוז מטה . האתחול של המשתנה ניקוד צריך להתבצע רק פעם אחת, גם אם משתמשות בו כמה דמויות . לכן מחקו מהקוד של התותים החדשים את אתחול המשתנה ניקוד . הרחבת המשחק . 6 הוסיפו בלולאה תנאי הבודק אם תות שצבעו אינו אדום נוגע בקערה, ואז יישמע צליל, למשל chomp . רמז : היעזרו בלבנה לא . הוסיפו חיים למשחק : הוסיפו לתותים תלבושת שאינה תות ( אצטרובל, כדור, אבן . . . ) . אם תלבושת זו נוגעת בקערה, השחקן מפסיד חיים . זכרו להוסיף עצירה של המשחק כשהחיים נגמרים . הלבנה וגם שייכת לקבוצה מפעילים . בלבנה זו משלבים שני ביטויים לוגיים . הערך של לבנה זו הוא נכון רק אם שני הביטויים שבה נכונים . הערך של לבנה זו הוא לא נכון אם לפחות אחד משני הביטויים שבה לא נכון . אפשר להשתמש בלבנה זו בתוך משפט תנאי ( אם . . . אז ) . הלבנה תלבושתשם שייכת לקבוצה מראה . לבנה זו היא משתנה מובנה של הדמות השומר את שם התלבושת הנוכחית של הדמות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר