עמוד:14

| מדריך למורה - לפני שמתחילים ! 14 מדריך זה מכיל הדרכה לבניית התסריטים, שאלות לדיון ותשובות עליהן, קוד ליישומונים המורחבים והסבר על קשיים צפויים של התלמידים . פרק המבוא מתייחס למצגת המבוא ומטרתו לפתח חשיבה אלגוריתמית ולבסס מושגים כגון קלט, פלט ושפת תכנות . מטרתם של ארבעת הפרקים הראשונים היא היכרות מובנית עם שפת סקראץ', הכוללת מבוא למנגנוני התנועה ולמושגים לולאות ותנאים . פרקים 5 - 7 מעמיקים בכל נושא ומפגישים את התלמידים עם מנגנונים מורכבים יותר : ריבוי דמויות, מסרים וקלט מהמשתמש . בתחילת כל יחידה תמצאו אזכור למספר הפרק, שם הפרק ושם תת-הפרק, כדי להקל עליכם ועל התלמידים להיכנס אל היישומון המתאים באתר קוד פלוס 1 . האזכור ישמש אתכם גם בספר הדיגיטלי . כל יחידה במדריך נפתחת בהצגת המטרות . בדרך כלל מטרה אחת קשורה למיומנויות של בניית משחקים, ומטרה אחרת - ללימוד שפת סקראץ' . בסוף כל יחידה ( למעט ביחידות שבהן הקוד נמצא במלואו ) מובא קוד מלא, לנוחות המורה . ביישומונים מורכבים, שבהם יש כמה דרכים נכונות לכתוב את הקוד, מוצגת הצעה אחת, מומלצת, לכתיבת הקוד המלא . בחרנו להציג את מערכי השיעור כרשימה ממוספרת כדי ליצור מדריך קריא שיקל על המורה בזמן השיעור ויאפשר לדלג על חלקים במידת הצורך . המספור במדריך שונה מהמספור בספר מאחר שהמדריך כולל מידע נוסף . מקורות : Resnick, M . , & Robinson, K . ) 2017 ( . Lifelong kindergarten : Cultivating creativity through projects, passion, peers, and play . MIT press . Brennan, K . A . ) 2013 ( . Best of both worlds : Issues of structure and agency in computational creation, in and out of school . OECD ) 2019 ( . OECD future of education and skills 2030 . OECD learning compass 2030 . A series of concept notes . http : / / www . oecd . org / education / 2030 - project / teaching - and - learning / learning / learning - compass - 2030 / OECD_Learning_Compass_2030 _ Concept_Note_Series . pdf . חלקי המדריך ו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר