עמוד:18

18 גילויים : ב . רכבות | © כל הזכויות שמורות למטח 7 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 31 30 29 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 20 19 18 17 16 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 10 ב . צבעו קרונות באפור בהמשך הרכבת : התלמידים יכולים להמשיך באופן דומה את מספרי הקרונות האפורים : ,17 ,20 ,23 ,26 ,29 32 . ייתכן שיהיו תלמידים שיבחינו שלפני כל קרון שמספרו מתחלק ב- 3 ללא שארית עומד קרון אפור ויוכלו לפי עיקרון זה להשלים את הקרונות האפורים בסעיף זה . ג . כמה קרונות אפורים יש ברכבת שבה 20 קרונות ? כדי למצוא כמה קרונות אפורים יש ברכבת שיש בה 20 קרונות אפשר כמובן לכתוב את כל הקרונות האפורים עד 20 : ,2 ,5 ,8 ,11 ,14 ,17 20 ולהגיע למסקנה שיש 7 קרונות אפורים . אפשר גם לראות את החוקיות הזאת : מבין כל שלושה קרונות עוקבים הקרון האמצעי הוא אפור : כלומר ברכבת של 20 קרונות עד הקרון ה- 18 יש 6 קרונות אפורים ( 6 = 3 : 18 ) ועד הקרון ה- 20 יש 7 קרונות אפורים : ד . כמה קרונות אפורים יש ברכבת שבה 30 קרונות ? מאחר שמבין כל שלושה קרונות עוקבים הקרון האמצעי הוא אפור, ברכבת שבה 30 קרונות יש 10 קרונות אפורים ( 10 = 3 : 30 ) . ה . מהו מספרו של הקרון האפור העשירי ברכבת ? לפי הסעיף הקודם הקרון האפור העשירי הוא 29 . 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר