עמוד:13

13 גילויים : קוביות משחק | ג . הסכום ״המקובל״ ביותר | © כל הזכויות שמורות למטח הצעה לדיון כדאי לדון בשאלה אם התוצאות שקיבלה כל קבוצה בטבלה שונות במובהק מהתוצאות שקיבלו הקבוצות האחרות . כדי לחדד את התמונה אפשר גם ליצור טבלה אחת משותפת המסכמת את התוצאות של כל הקבוצות . 4 . חַשְּׁבוּ אֶת הַסְּכוּמִים וְהַשְׁלִימוּ אֶת הַטַּבְלָה . כדאי לוודא שהתלמידים מכירים את העיקרון של "לוח פעולה" . בפעילויות 4 – 6 התלמידים בונים את לוח החיבור של המספרים מ- 1 עד 6 וחוקרים את תכונותיו . ייתכן שחלק מהתלמידים יעדיפו למלא את הלוח במהלך הטלת הקוביות וכתיבת הסכום המתקבל . אפשר להסיק מתוך הלוח מסקנות אלה : • לסכום 7 הסיכויים הגדולים ביותר להתקבל ( שכן אפשר לקבל סכום זה ב- 6 דרכים שונות ) . • לסכומים 2 ו- 12 הסיכויים הנמוכים ביותר להתקבל ( שכן אפשר לקבל כל אחד משני סכומים אלה בדרך אחת בלבד ) . ברוב המקרים מסקנות אלה תואמות את התוצאות שהתקבלו על ידי הטלת הקוביות בפועל בפעילות הקודמת . ייתכן שלפעמים יתקבלו מסקנות שונות מהתוצאות של הניסוי בפועל . עם זאת, ככל שנגדיל את מספר ההטלות, יגברו הסיכויים לקבל תוצאות הדומות למסקנות אלה, המבוססות על הניתוח התאורטי של הטלת שתי קוביות משחק . + 7 6 5 4 3 2 8 7 6 5 4 3 9 8 7 6 5 4 10 9 8 7 6 5 11 10 9 8 7 6 12 11 10 9 8 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר