עמוד:27

א . מצולעים - חזרה והעמקה חיחי דד ות ות ממ סס פפ ריםרים עמוד 12 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 137 - 143 ) . ב פעילות 12 עוסקים ברעיון חשוב : כל הישרים המאונכים לישר נתון מקבילים זה לזה . למעשה זו דרך לסרטט ישרים מקבילים : סרטוט ישר וסרטוט ישרים המאונכים לו . התלמידים יכולים להשתמש בסרגל משולש ובסרגל ישר ולסרטט מקבילים בדרך זו בעצמם . עמודים 14 – 23 : זוויות כדי להשוות בין זוויות התלמידים נעזרים בשקף להשוואת זוויות שבחוברת האביזרים . חשוב לחזור ולהדגיש שהזווית היא המפתח בין הקרניים ושאין היא מושפעת מאורך הקרניים המסורטטות . ב פעילות 16 , סעיף א ייתכן שיהיו תלמידים שיחשבו כי במשושה האפור יש זווית השווה לזווית המסומנת – הזווית החיצונית, אולם זוויות במצולעים הן תמיד פנימיות . כיצד משווים בין שתי זוויות בעזרת השקף להשוואת זוויות ? מתאימים את מפתח הקרניים לזווית אחת ובודקים אם כדי להתאים אותו לזווית האחרת צריך להקטין או להגדיל את המפתח . הזווית המסומנת באדום קטנה מהזווית המסומנת בכחול . בכל המחומשים ב סעיף ב כל הצלעות שוות זו לזו באורכן אך רק במחומש הצהוב גם כל הזוויות שוות זו לזו ולכן הוא מחומש משוכלל . בשלב זה לא מציגים מושג זה לתלמידים אלא רק בהמשך, בפרק "ריצופים" . 27

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר