עמוד:23

שוב חישוב פעילויות 3 – 5 עוסקות בשעון מחוגים, בשעון דיגיטלי ובקשר ביניהם . מטרת פעילות 3 היא לעסוק באחת הטעויות השכיחות בקריאת השעה - הפיכת תפקידי המחוגים . כלומר התייחסות למחוג השעות כמחוג המורה דקות ולהפך . על התלמידים לדעת להבחין בין המחוגים ולדעת מה התפקיד של כל אחד מהם . בציורים יש שני זוגות של שעונים, ובהם שני המחוגים ממוקמים באופן דומה, אך בהיפוך תפקידים, כמו לדוגמה בזוג השעונים הזה : 1 12 2 4 11 10 8 7 56 1 12 39 2 4 11 10 8 7 56 39 בפעילות הזאת השעונים הדיגיטליים הם שעונים של 12 שעות, ואילו ב פעילויות 4 ו- 5 עוסקים בשעון של 24 שעות . התלמידים למדו שכדי לעבור בקלות משעון רגיל לשעון של 24 שעות יש להוסיף 12 שעות לשעה בשעון הרגיל ) למעט השעה 00 : 12 בלילה, שתהיה 00 : 00 בשעון של 24 שעות ( . פעילויות 6 – 8 עוסקות בלוח השנה העברי ובלוח השנה הלועזי, שלמדו עליהם התלמידים בכיתה ד . ב פעילות 7 על התלמידים לזכור ששבועיים הם 14 יום, ולכן התאריך שחזרה בו משפחת שאול מחו"ל הוא 2015 . 5 . 29 ) 29 = 14 + 15 ( . ב פעילות 8 על התלמידים לזכור את הערכים המספריים של האותיות בגימטרייה, שלמדו בכיתות א – ג . הערך של צירוף האותיות ט"ו הוא 15 ) ט = ,9 ו = 6 ; 15 = 6 + 9 ( , ולכן שבוע לאחר מכן יהיה התאריך 22 ) 22 = 7 + 15 ( , או כ"ב בשבט . 8 . דניאל זרע זרעים בט"ו בשבט . הזרעים החלו לנבוט כעבור שבוע . באיזה תאריך החלו הזרעים לנבוט ? 23

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר