|
עמוד:12
ב . כפל וחילוק יהיו תלמידים שיחשבו את הנפח של כל קופסה וישוו בין הנפחים, ויהיו תלמידים שלא יחשבו עד הסוף . למשל, ב סעיף ב : ב קופסה שממדיה : קופסה שממדיה : 20 ס"מ, 15 ס"מ ו- 12 ס"מ 60 ס"מ, 15 ס"מ ו- 4 ס"מ הסבירו : או קל לראות ש- 4 × 60 = 20 × ,12 ולכן הנפחים של שתי הקופסאות שווים . ב פעילויות 19 ו- 20 התלמידים פותרים תרגילי חילוק בעזרת פילוג . בדרך הפתרון הזאת לא נהוג על פי רוב לפלג לפי המבנה העשרוני . בדרך כלל תלמידים שונים הפותרים את התרגילים מפלגים את המספרים בדרכים שונות . לדוגמה, בתרגיל שהפלפל פותר : אפשר לפלג גם כך : 880 = 30 : 2,400 + 30 : 6,000 + 30 : 9,000 + 30 : 9,000 80 200 300 300 = 30 : 26,400 2,400 + 6,000 + 9,000 + 9,000 מומלץ מאוד להתחיל את הנושא בפתירת תרגילים במספרים קטנים יותר . לדוגמה : = 8 : 4,032 = 8 : 328 = 7 : 749 = 4 : 1,280 א נ י מפ לג את 26,400 ל מ ס פ רים שא נ י יו ד ע ש מ תחלקים ב- 30 . איך אתה פ ותר את התרגיל ה ז ה ? = 30 : 26,400 19 . נסו לפתור את תרגיל החילוק : = 30 : 26,400 880 = 30 : 2,400 + 30 : 24,000 80800 = 30 : 26,400 2,400 + 24,000 12
|
|