|
עמוד:56
ב . עשיריות - חיבור וחיסור הצעה לפעילות נוספת לאחר שהתלמידים משלימים את לוחות החיבור שב פעילות 6 , אפשר לתת להם פעילות בזוגות . כל תלמיד מקבל שני לוחות חיבור ריקים : + + על אחד הלוחות עליהם לבנות לוח חיבור מלא, כלומר להשלים מספרים עשרוניים בשוליים ובתוך הלוח בהתאם . לאחר שהם מסיימים עליהם להעתיק ללוח הריק חלק מהמספרים שבלוח המלא ולתת לבן הזוג או לבת הזוג להשלים אותו . התלמידים מתחלפים ביניהם בלוחות החיבור ומשלימים אותם, ולאחר מכן בודקים את תשובותיהם . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 154 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 85 - 90 ) ב פעילויות 7 – 19 על התלמידים ליישם את מה שלמדו הן בהקשר מתמטי והן בהקשרים מחיי היום-יום, בעיקר בהקשר של מידות אורך, משקל, נפח וזמן . לפני פעילות 7 כדאי להזכיר לתלמידים ש- 1 ק"מ = 1,000 מ׳ . אומנם אפשר לפתור את הפעילות גם בלי להבין את משמעות עשירית הקילומטר במטרים, אך זאת הזדמנות לעשות כן – עשירית מקילומטר היא עשירית של 1,000 מטר, ולכן היא שווה ל- 100 מטר . כלומר המרחק של 3 . 1 ק"מ מביתו של אפרים לביתו של אלעזר הוא 1 קילומטר ו- 300 מטר, או 1,300 מטר . אפשר לבקש מהתלמידים לבטא גם את המרחקים האחרים בין הבתים בקילומטרים ובמטרים ( אם אפשר ) או במטרים בלבד . יוצא מן הכלליוצא מן הכלל עמוד 156 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 91 - 96 ) ב כ מ ה קילו מ ט רים בערך הבית של כ ם רחוק מ בית הס פ ר של כ ם ? 56
|
|