עמוד:30

ו . חיבור וחיסור שברים שהמכנים שלהם שונים ב פעילות 29 התלמידים מתרגלים באופן עצמאי את הנושא של חיסור מספרים מעורבים שהמכנים שלהם שונים בהקשר של סיפור המסגרת על מכלי הצבע . כתב סתרים - צורות במקום מספריםכתב סתרים - צורות במקום מספרים עמוד 93 ב פעילות 30 לאחר ההצבה מתקבלים תרגילים שכדי לפתור אותם יש להמיר מספר שלם בשבר . כדאי להסב את תשומת לב התלמידים לקשר בין התרגילים שבכל אחד משני הסעיפים . כדאי שהם יראו גם את הקשר בדרך פתרון התרגילים ובתוצאות . הינה למשל פתרון שני התרגילים הראשונים ב סעיף א : 1 2 1 2 = - 6 1 - 26 2 = 34 - 1112 1 = 1212 1 3 1 3 = - 6 1 - 26 3 = 34 - 1112 2 = 1212 ב פעילויות 31 – 37 ממשיכים לתרגל חיבור וחיסור מספרים מעורבים בלי ההקשר הסיפורי ובלי המחשה בגוף השאלה . תלמידים המתקשים יכולים לצייר לעצמם ייצוג סכמתי של התרגילים . ב פעילות 38 ( עם המורה ) התלמידים פותרים משוואות שיש בהן חיבור וחיסור של מספרים מעורבים . מומלץ להזכיר להם כיצד פותרים משוואות בעזרת התבנית "שלם וחלקים" : כותבים את המספרים שבתרגיל במקומות המתאימים בתבנית, בודקים אם המספר החסר הוא חלק או שלם וכותבים תרגיל חיבור או חיסור מתאים . הינה דוגמה לפתרון של סעיפים א ו- ב : לאחר שהתלמידים מבינים את הרעיון של השלמת המשוואות, הם יכולים להתנתק בהדרגה מהשימוש בתבניות בהמשך הפעילות . = 2 : 3 עם המורה 38 . » בכל סעיף כתבו תרגיל לחישוב המספר החסר ופתרו את המשוואה . בא 1 3 3 1 - 10 = 4 שלם 1 3 10 חלק 3 1 4 חלק 1 2 1 + 4 = 8 שלם חלק 1 8 חלק 1 2 4 תרגיל : תרגיל : פ תרון ה מ שוואה הוא תוצאת התרגיל 3 1 1 3 = + 4 1 - 10 1 2 = 48 2 2 1 + 38 2 = 88 3 2 8 7 1 20 7 1 3 2 20 8 2 3 15 1 - 2220 2 = 1520 1 - 720 1 = 2020 30

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר