עמוד:18

א . הכרת המנסרה ב פעילות 19 על התלמידים להשלים את אורכי הצלעות המסומנות באדום . הינה התשובות לפעילות זו : 19 . « לפניכם סרטוטים של מנסרות . השלימו את אורכי הצלעות המסומנות באדום . דג ה 5 ס מ 3 ס מ 3 ס מ 3 ס מ 4 ס מ 4 ס מ 3 ס מ משושה דלתון משוכלל 6 ס מ 1 ס מ 4 ס מ ״ 4 ס מ ״ 3 סמ 3 ס מ 4 ס מ 2 ס מ 6 ס מ 5 ס מ 6 ס מ 4 ס מ 2 ס מ 4 ס מ 3 ס מ 5 ס מ 6 ס מ דד וגוג ממ הה בא 3 ס מ 6 5 ״סמ״סמ ״סמ 6 ״סמ 2 ״סמ 1 ״סמ 4 ״סמ 3 ״סמ 5 ״סמ 4 ״סמ 3 ב סעיף ג נתון שבסיס המנסרה הוא משושה משוכלל ולכן אורכה של כל צלע בבסיס המנסרה הוא 4 ס"מ . בנוסף, נתון שאורך של צלע צדדית הוא 3 ס"מ, ולכן האורך של כל אחת מהצלעות הצדדיות הוא 3 ס"מ . ב פעילות 20 ( פעילות לכל הכיתה ) התלמידים בונים מנסרות בעזרת קשיות ופלסטלינה . הקשיות משמשות כצלעות המנסרה וכדורי הפלסטלינה משמשים כקודקודי המנסרה . חשוב לציין שאפשר לגזור את הקשיות כדי ליצור צלעות בגדלים שונים . מומלץ לדון עם התלמידים באסטרטגיות השונות לבנייה, לדוגמה : האם בונים קודם בסיס, לאחר מכן מעמידים את הצלעות הצדדיות ואז מוסיפים את הבסיס השני ? האם בונים שני בסיסים חופפים ואז מחברים אותם בעזרת הצלעות הצדדיות ? אפשר למיין את המנסרות, לדוגמה : מיון למנסרות עם בסיס שהוא מצולע משוכלל ולמנסרות עם בסיס שהוא מצולע לא משוכלל או מיון לפי מספר הצלעות בבסיס . 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר