עמוד:122

א . סדרות מספרים בפעילות ב עמוד 113 קל יותר לראות את הקשר בין מספר הנהג למספר המונית שלו מאת הקשר בין מספרי המוניות . עבור תלמידים המזהים את המספרים הריבועיים, פעילות זו תהיה קלה מקודמותיה . מספרי המוניות הם המספרים הריבועיים לפי הסדר . מספר המונית של כל נהג שווה למכפלת מספר הנהג בעצמו . בפעילות זו התלמידים מתבקשים לנסח את החוקיות באופן פורמלי על ידי בחירת תרגיל מתאים לצורה המייצגת מספר . הם התנסו בכך גם בפעילות שבעמוד 193 בספר 17 . השימוש בצורות מבוסס על ההתנסות של התלמידים לאורך השנים בפינה כתב סתרים . תלמידים שאינם בטוחים מה התרגיל המתאים יכולים לנסות להציב מספרים שונים ( קטנים ) במקום המשולש ולבדוק באיזו מהחלליות מתקבל המספר הדרוש : פפ יי ננ ת הבלשת הבלש 1 1 2 4 3 9 4 16 5 25 100 10 6 סדרן רכב סדרן הרכב מחלק לנהגים הממוספרים מוניות ממוספרות . בכל יום הוא קובע איזו מונית יקבל כל נהג על פי כלל אחר . גלו מה הכלל והשלימו . המספר של הנהג הוחלף בצורה . הקיפו את המונית המתאימה לו . 10 + × 1 + × + 4 × 63001000,01 122

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר