עמוד:87

מבוא לפרק דיאגרמת עיגול כשמעדיפים להדגיש את ה גודל היחסי של הקטגוריות השונות יותר מייצוג ערכן המוחלט, בוחרים בדרך כלל בדיאגרמת עיגול . סוג זה של דיאגרמה דורש שליטה טובה בשברים וביחס . דוגמה לדיאגרמת עיגול : חלוקת כדור הארץ ליבשות ולימים % 29 % 71 ימים יבשות הפרק הנוכחי, העוסק בחקר נתונים בכיתה ו, מלווה בשני סיפורי מסגרת המסייעים לתלמידים ללמוד את הנושא בצורה חווייתית יותר – מדידת דופק וגובה של ילדים . בסוף הפרק ( עמוד 168 בספר לתלמיד ) מופיע מילון מונחים שיעזור לתלמידים להיזכר במושגים ובדרך החישוב שלהם . להלן הוראות למורה לארגון הכיתה בזמן מהלך המחקר שבפרק ( יחידה א – עמודים 140 – 145 בספר לתלמיד ) : לפני פעילות 2 ( עמוד 142 בספר לתלמיד ) יש לדאוג לכך שכל תלמיד ( או זוג תלמידים ) יצטייד בשעון לצורך מדידת 15 שניות . כמו כן מומלץ להכין טבלאות גדולות כמו אלה המופיעות ב פעילות 2 סעיף ג ( עמוד 143 למעלה בספר לתלמיד ) כדי לתעד את הנתונים שהתקבלו מתלמידי הכיתה . לפני פעילות 5 ( עמוד 144 בספר לתלמיד ) יש לחלק את הכיתה לקבוצות של 6 – 7 תלמידים ושוב לדאוג לכך שיהיה להם מכשיר למדידת שניות . 87

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר