עמוד:59

ב . בעיות הספק ב פעילות 2 ( עם המורה ) מופיעות שלוש מכונות לייצור קרמבואים, ומצוין לגבי כל אחת מהן כמה קרמבואים היא מייצרת במשך זמן מסוים . ב דיון התלמידים מתבקשים להחליט באיזו מכונה כדאי לבחור . אפשר לבדוק עבור כל המכונות כמה ארגזי קרמבו הן מייצרות בשעה . אפשר להיעזר בטבלאות לצורך החישובים : זמן ארגזים ) בשעות ( 4 2 1 1 2 ארגז קרמבו . 1 2 מכונה א מייצרת 2 ארגזי קרמבו ב- 4 שעות, כלומר בשעה אחת היא מייצרת זמן ארגזים ) בשעות ( 11 1 1 33 1 שעה, כלומר בשעה אחת היא מייצרת 1 ארגז קרמבו ב- 20 דקות, שהן 3 מכונה ב מייצרת 3 ארגז אחד של קרמבו . זמן ארגזים ) בשעות ( 31 1 1 3 1 ארגז קרמבו . מכונה ג מייצרת ארגז קרמבו אחד ב- 3 שעות, כלומר בשעה אחת היא מייצרת 3 מכאן ש מכונה ב היא היעילה ביותר מבין השלוש . לאחר הדיון התלמידים נחשפים לראשונה להגדרה של הספק : הספק הוא מידה המתארת את היחס בין כמות העבודה שמייצרים ובין הזמן שבו מייצרים עבודה זו, כלומר כמות העבודה שמייצרים בזמן נתון . כדאי להבהיר בכיתה את המושגים הקשורים לבעיות הספק : זמן, עבודה והספק, בעזרת שאלות מתאימות, למשל : כמה פריטים מכונה אחת מייצרת ? כמה מכונות ? כמה זמן ? אפשר לבקש מהתלמידים להמציא סיפורים דומים העוסקים בזמן, בהספק ובעבודה ולתאר את הנתונים המופיעים בהם . מכונה א מכונה ב מכונה ג 59

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר