|
עמוד:66
א . מספרים מכוונים האם שרגא יגיע לקומה המבוקשת ? בפעילות זו מציגים את כל הנתונים בדף המחיק, והתלמידים צריכים להחליט אם המעלית אכן תגיע לקומה הנבחרת . למשל, בדוגמה שלפניכם שרגא רוצה להגיע לקומה 15 - . האם הוא בחר נכון ? קומה לקו מ ה כמה קומות ? 10 - 15 - 5 פעילות 1 היא הקדמה מפורטת לפעילויות שבהמשך . שרגא נמצא בקומה 5 - ורוצה להגיע לקומה 12 - . האם הוא צריך לרדת או לעלות ? כמה קומות ? כדי לענות על השאלות שבפעילות נעזרים בישר המספרים שבתחתית העמוד . מסמנים על הישר את שני המספרים, מחליטים איזה מספר גדול יותר ומחשבים את מספר הקומות . הינה הפתרונות לפעילות זו : קומה 5 - א נ י רוצה להגיע לקו מ ה 12 - כמה קומות ? 7 ב פעילות 2 יש תרגול הדומה לתרגול בפעילות 1 . ב סעיפים ד ו- ה מוצגים מספרים נגדיים . מספרים נגדיים הם זוג מספרים, חיובי ושלילי, הנמצאים במרחקים שווים מ- 0 ( למשל 20 , 20 - ) . את המושג אין צורך להציג לתלמידים, אך אפשר לנסות פעילויות הכללה, למשל : כמה קומות יש לעלות מקומה 100 - לקומה 100 ? פעילות 6 דומה לפעילויות הקודמות אלא שצורת ההצגה בה היא על ישר נטול שנתות . תלמידים המתקשים יכולים להיעזר בישר מספרים שמסומנות עליו שנתות . אפשר להציג את השאלה "איפה נמצא המספר 0 ? " לפני שהתלמידים עובדים על הפעילות . ב סעיף ב המספר 0 יהיה מחוץ לקטע המסומן בקשת ומימין למספר 3 - , ב סעיף ג המספר 0 יהיה על הקטע 66
|
|