|
עמוד:12
ב . שברים ומספרים עשרוניים על ישר המספרים הינה הפתרונות של הפעילות : 3 4 במקום המתאים על כל ישר . 4 . סמנו את המספר א 1 0 ב 2 0 ג 3 0 3 4 3 4 3 4 1 2 1 ב פעילות 6 התלמידים צריכים לתכנן ישר מספרים בעצמם . כדי לעשות זאת, אפשר לכתוב . המכנה המשותף הוא 3 4 ו- 8 10 את 8 . 0 כשבר ואז למצוא את המכנה משותף לשני השברים 20 , ולכן רצוי לסמן את 1 במרחק 20 משבצות מ- 0 . כך אפשר יהיה לסמן את שני המספרים האלה במדויק . פעילות 7 היא פעילות המשלבת מציאת מיקום מדויק של מספרים על הישר ומציאת מיקום מקורב של מספרים על הישר . הינה פירוט ההסברים וסרטוט הקווים המתאימים לפתרונות ב סעיף א : . אפשר לסמן את המספר במדויק כי קטע היחידה מחולק ל- 3 חלקים שווים . 10 26 3 - = 1 10 6 5 . 2 – למספר זה אין שנת מתאימה, והוא נמצא בדיוק באמצע בין 2 ל- 3 . 3 . 1 – למספר זה אין שנת מתאימה . שימו לב לכך שתלמידים עלולים לטעות ולחשוב שהמספר מלמד שהמספר 3 . 1 נמצא מעט משמאל לשנת 1 3 3 10 . האי-שוויון < 1 1 1 3 שווה למספר 1 ) . 1 103 30 ו- = 1 1 3 910 30 ( כי = 1 1 1 3 של 1 . 1 3 – למספר זה אין שנת מתאימה, והוא נמצא בדיוק באמצע בין 2 ל- 2 1 6 2 . 1 3 1 3 מלמד שהמספר נמצא משמאל לשנת של 1 1 4 . האי-שוויון < 1 1 5 14 4 5 4 - = 1 1 4 מלמד שהמספר נמצא גם משמאל לשנת של 3 . 1 . 3 10 כמו כן האי-שוויון < 1 1 12
|
|