עמוד:56

5 . » תלמידות בבית הספר "עץ חיים" הכינו תבניות קרח . הן הקפיאו מים בתבניות שצורתן תיבה והתקבלו שלושה גופי קרח . חשבו את הנפח ואת שטח הפנים של כל גוף קרח . כשקרח נמצא בטמפרטורה הגבוהה מ- 0 מעלות צלזיוס הוא מפשיר . אם לגופי קרח יש אותו הנפח, הגוף שיש לו שטח פנים גדול יותר יפשיר מהר יותר כי שטח המגע שלו עם האוויר גדול יותר . ? ? ! ! היהי דד עתםעתם מכל התיבות שיש להן אותו הנפח לקובייה שטח הפנים הקטן ביותר . מכל המלבנים שיש להם אותו השטח לריבוע ההיקף הקטן ביותר . ? ? ! ! היהי דד עתםעתם ננ יסוייסוי 6 . צרו תבניות קרח בממדים של גופי הקרח בפעילות 5 . מלאו את התבניות במים עד הסוף והכניסו אותן למקפיא עד להיווצרות הקרח . הוציאו את גופי הקרח מהתבניות והניחו אותם על צלחת . המתינו, ובדקו איזה גוף מפשיר ראשון ואיזה גוף מפשיר אחרון . ה ח ו מ ר י ם ה ד ר ו ש י ם : > ג י ל י ו ן פ ו לי ג ל > נ י י ר ד ב ק > מ ס פ ר י י ם > ס ר ג ל > מ י ם הנפח : שטח הפנים : הנפח : שטח הפנים : הנפח : שטח הפנים : » התלמידות השאירו את גופי הקרח על השולחן ועקבו אחר הפשרתם . גוף ב הפשיר ראשון, אחריו גוף ג ואחרון הפשיר גוף א . מדוע לדעתכם הפשירו גופי הקרח בסדר זה ? הסבירו . הק פ י ד ו ל כ תוב יחי ד ות מ י ד ה מ תאי מ ות ! 6 ס ״ מ 6 ס״מ 6 ס ״ מ 2 1 ס ״ מ 6 ס ״ מ 3 ס״מ 9 ס ״ מ 6 ס״מ 4 ס ״ מ גוף ג גוף ב גוף א = 2 : 3 עם המורה ד . חישוב שטח פנים של תיבה 56

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר