מתוך:  > עפיפונים > מבוא

עמוד:6

עפיפונים משרד החינוך n המינהל הפדגוגי, האגף לחינוך יסודי n המזכירות הפדגוגית, הפיקוח על הוראת העברית 6 מאפייני לשון משפטים קצרים וממוקדים, ללא תיאורים . שימוש בצורת בינוני - זכר - רבים, נושא סתמי - אין נמענים ספציפיים, לא ידוע מי עושה את הפעולה, ולכן זה מתאים לכולם ( מדביקים, גוזרים ) . שימוש בתואר הפועל כדי להבטיח ביצוע מדויק, לדוגמה : גוזרים בזהירות . שיקולים בבחירת הטקסט "עפיפונים ביפן וגם כאן" מאפייני תוכן טקסט מידע, המוסר מידע על עפיפונים בעבר ובהווה, ביפן ובישראל . מאפייני מבנה מבנה של כתבה, חלוקה לפסקות, כל פיסקה עוסקת בנושא אחר, כותרות ותת - כותרות נושאיות . בטקסט משולבות שאלות וניתנות להן תשובות . מאפייני לשון הטקסט כתוב בלשון הווה רבים, בשפה תיאורית, כנהוג בתיאור תופעות ומנהגים . יש שימוש בטקסט במילות קישור, כמו 'לכן', 'כדי', 'וכך', ליצירת קישוריות ולכידות בין המשפטים . . הצעות להוראת היחידה ( הֶקשר ) בניית העפיפונים יכולה להיות פעילות משותפת להורים וילדים לקראת יום המשפחה, או כבילוי בשעות הפנאי והחופשות, או לרגל אירועים בית - ספריים או לאומיים ( לדוגמה : הכנת עפיפונים מנייר ממוחזר בשבוע איכות הסביבה, או הכנת עפיפונים בכחול – לבן לקראת יום העצמאות ) . אפשר גם לנצל את אירועי העפיפוניאדה המתקיימים במקומות שונים בארץ . למשל, מוזיאון ישראל מקיים מדי שנה בקיץ אירוע של סדנאות לבניית עפיפונים והעפה שלהם . הנה קישור לכתבה המספרת על כך : http : / / www . news1 . co . il / Archive / 0020 - D - 246838 - 00 . html

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר