עמוד:23

23 את לשנות ועקב כך הדיון מהלך ב דעתם את לשנות לתלמידים מאפשרים : ד ' שלב . דעתם את שינו מדוע ולהסביר , מקומם האישית דעתם את ומביעים השונות הדעות את בכתבמסכמים התלמידים : ה שלב . ומקת המנ עבודה בקבוצות . 7 אפשר לבחור נושאים מתוך חומר הלימוד ולהנחות את התלמידים ללמידה בקבוצות . כשלומדים על הקהילות היהודיות באיטליה ובמרוקו אפשר לבקש מהתלמידים , למשל הקהילה שבה חי , ולהציג ועל אחד מגדולי ישראל שחי באותה קהילה על לאסוף מידע החדש שרכשו . אפשר להנחות את התלמידים להציג את הדבריםאת הידע פני הכיתה ל , תמונות , ספרים וקטעי ) ילקוט עבודות ( פורטפוליו מצגת , , תערוכה בצורה חווייתית כגון ב מאכלים , חפצים : מנהגים הקשורים לקהילות השונות גם אפשר להציג . עיתונות . קהילה וכו ' ה את המייחדים הערכה חלופית . 8 . המבחן היאש , המקובלת הערכה צורת הערכה של התלמיד שאינה א הי " חלופית הערכה " התלמיד של היישום יכולתאתהצורך בהערכה חלופית עולה כאשר מעוניינים למדוד חלופית הערכה . מובנית מילולית ו לתשובה ועיבודו החומר זכירת יכולת ופחות את באופנים שוניםבנה וה מיומנויות , ידע ליישם תלמידים של יכולתם מידת את בודקת ובעיקר מגוונים . להערכה חלופית יש תועלות פדגוגיות רבות , ביניהן , מתן אפשרות ביטוי לתלמידים שיכולותיהם באות לידי ביטוי בתחומים שאינם באים לידי ביטוי במבחן , כמו תלמידים ת מתבצעת במהלך יעם יכולת דרמטית או יכולת ציור וכן הלאה . כמו כן , הערכה חלופ היא חלק אינטגרלי ואורגני מהלימוד . ו , ההוראה ולא בסיומה שאפשר לשלב בתהליך הלמידה : חלופית להערכה דוגמאות להלן כמה חקרעבודתכתיבת • ביצוע מטלות • דגם בניית • הצגה הפקת • משחק הכנת • 1 פורטפוליו – עבודות תלקיט • בדרך , התלמיד עבודות של מכוון כאוסף מוגדר התלקיט : כאשר בהערכה משמש התלקיט . בכיתה שבוצעו מעבודות שנאספו , כלל . מוגדרת ההערכה מטרת . א נכללים מתי , התכולהאת בוחר מי , בתלקיט נכלל מה לקביעת הקריטריונים . ב . מוגדרים , הפריטים 1 ח " מט – " הישגים בהערכת חלופות "

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר