עמוד:22

22 ר סיעו " היאלכךהמתאימותהטכניקות אחת . לחדש הישן ביו קישור של מכוון מהלך עמדות , ידע , אסוציאציה של בדרך מבטאים התלמידים מוחות סיעור באמצעות . " מוחות במערכתנטמעהחדשמר החו הלמידה המשךבו , הדיון לנושא בהקשרלהםשיש ותחושות מאפשרת הזאת הטכניקה . משמעותית למידה ומתאפשרת הקשרים של מוכרת אישיות אסוציאציות מעודדת היא שכן , בכיתה התלמידים מרבית של פעילה השתתפות . תלמיד כלשל נחלתושהן : בקבוצות או הכיתה במליאת - פעילות למהלך הצעה ומארגנים אוספים תו האסוציאציאת . אישיות אסוציאציות מעלים התלמידים . א . לקטגוריות ומיון , וחפיפה כפילויות איתור באמצעות בקבוצות הלמידה כני ותל בנוגע השערות להעלות אפשר ומוינו שהועלו האסוציאציות סמך על . ב . בלמידהיותר רבה למעורבות שיביאו שאלות להציב וא , הצפויים באמצעות להרחיבו , המקורי המוחות רו לסיע לחזורחשוב הפרק של הלימוד סיוםב . ג . והמוטעההמיותר את ולהשמיט שנלמדהחדש הידע דיון דילמה . 6 . מנוגדות עולםהשקפות ביואו סותרים ערכים ין ב התנגשות קיימת כאשר נוצרת דילמה אפשר . 195 ' עמ 1 בפעילות , לדוגמה . דילמות מופיעות הלימוד מהלך ב אחדים במקומות תיירות לפתח כדאי האם : כמו , בפעילויות מופיעות שאינן מות דיל כיתה ב להעלות תעשייה פיתוח של המחיר ו מה , מסוים אזור של האמתי האופי איבוד חשבון על מסיבית הנקראת ידה מל - ההוראהבשיטת האלה בדילמות לעסוק אפשר . ועוד , חופים באזורי " דילמה - דיון " דילמה : - דיון של בדרך לפעילות הצעה להעלות יש הזאת בשיחה . הדילמה מהות בירור ל הכיתה במליאת שיחה יהול נ : ' א שלב דילמה כמו עימות לידי הבאיםהעולם השקפות או הערכים את משמעי - וחד ברור באופן . הזאת : יון ד קבוצותלשלוש מתחלקים התלמידים : ' ב שלב . האחד בערך המצדדים התלמידים כל של קבוצה . א . האחר בערך דדים המצ התלמידים כל של קבוצה . ב . משמעית - חד החלטה החליטו שלא התלמידים של קבוצה . ג . שבחרו בערך לתמיכתם הנימוקים את מעלים התלמידים דיון קבוצת בכל בהתאם , גושיםשלושהב ויושבים הכיתה מליאת ב שוב מתכנסים התלמידים : ' ג שלב תפקידים משחקי הזה בדיון לשלב מאודחשוב . דילמה ב דיון ועורכים , הקבוצותלשלוש . צופים התלמידים יתרכאשר , משתתפים של מצומצם מספר ין ב וויכוחים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר