|
עמוד:29
29 יצירתיות . 4 . פעילות יצירתית דורשת חשיבה יצירתיות רבות דורשות מן התלמידים פעילויות מבוססת על היכולת להסב את המידע לסוגה שיש בה ביטוי ה אחרת , לא שגרתית , . פעילות או כל יכולת יצירתית אחרת לדמיון או ליכולת תיאורית , סיפורית , ציורית יש בה ביטוי לכישרון ו , אין בה " נכון " או " לא נכון " – ית היא פעילות פתוחה יצירת בפינה המיוחדת לגאוגרפיה בכיתה כדאי להציג , לדוגמה . התלמידים ולהשקעה של יחידה : לדוגמה . לאזור הים התיכון למפות השונות ו הקשורים שונים חזותיים חומרים אתר תיירות שייקרא " בלב שמח " תכנן אפשר גם ל . הכנת דגם של כמה צורות נוף - 1 לתכנן נדרשים ולהכין מפה שתציג אותו ) כולל מקרא מפה ( . בפעילות זאת התלמידים את מבנה האתר , מהן פעילויות שיהיו בו , אילו אמצעי תחבורה ישמשו את מבקרי האתר וכדומה . ועל כון הים התי מדינות קהילות יהודיות ב על לסכם את הלמידה מתבקשיםהתלמידים מפה , דגם , : סיפור , אמצעים שונים ב הכנת נושא מסוים ובהצבתו ב - המדינות השונות של התלמידים יכולות לבוא לידי ביטוי גם היצירתיות כל אלה בת , מחזה וכדומה . ג מצ וונות . ג שלהם לעבד מידע בצורות מ יכולת גם הו ריוויה שפריטיו משחק חידות , מעין משחק טבנייתל הצעה מופיעה ביחידה השנייה תשובה אחת נכונה ושלוש סגורה הכוללת שאלהניסוח יאספו במשך הלמידה . גם הכולל וד החומר . חידון ב דרך נוספת לעי והיא תשובות שגויות דורשת חשיבה יצירתית משעשעת ותחרותית . זוהי דרךות חלק מסיכום הלמידה י יכול לה מספר שאלות סגורות . הפותרים אותו המכינים את החידון והן לאלה לעיבוד החומר , הן לתלמידים : 195 בעמוד 2 בפעילות , למשל , למצוא דוגמאות לפעילות יצירתיתאף בספר אפשר לעידוד השמירה על החופים בישראל . הכינו כרזות , סיסמאות וכדומה . פרסומות הכינו אפשר להפנות אותן לאנשים פרטיים , למשפחות מטיילות , לעיריות , וכדומה . מספר השותפים לפעילות , אך מצאנו לנכון לשלב פעילויות רבות לעבודה עצמית רוב הפעילויות מתאימות פעולה בין ה שיתוף הקבוצתיות . בפעילויות קבוצה זוגות או בב אותן שמומלץ לבצע כל אחד לתרום ליצירת תוצר משותף טוב יותר ולבניית הידע של יכול הקבוצהחברי – אישי בלמידה - יסות חדישות בחינוך מדגישות את התהליך הבין . תפ קבוצה מחברי ה להגיע , משמעויות שאפשר משיתוף הפעולה חדשות תהליך שבו הפרט מפיק משמעויות אישי . - אליהן רק בדרך של משא ומתן בין
|
|