|
עמוד:20
בפרק זה יציגו התלמידים את המשפחה שלהם ( דף שיתוף : "המשפחה שלי", עמ' 7 - 8 ) , וכך יתוודעו ילדי הכיתה לסוגי משפחות שונים . בכיתה שיש בה דגמים מגוונים של משפחות, ייחשפו התלמידים למגוון בצורה ישירה . לעומת זאת, בכיתה שבה אין דגמי משפחה מגוונים – תהיה חשיפה פחותה, בצורה ישירה לפחות . השיר "עננים" שנמצא בחוברת הטקסטים ( עמ' 42 ) מתייחס בעדינות לנושא הסוגים השונים של משפחות . ניתן להביא גם חומרי למידה חיצוניים בנושא, אם זה מתאים לצורכי הכיתה, ועל פי שיקול דעתה של המורה . אנחנו סבורים שהנושא של סוגי משפחות שונים הוא נושא חשוב שיש לתת לו מקום במסגרת לימודי מולדת, חברה ואזרחות . בחברה הישראלית קיימים סוגים שונים של משפחות והתעלמות מכך חוטאת לערך הרלוונטיות . אנחנו רוצים לעסוק בחומרים הרלוונטיים לחברה שאנו חיים בה, גם אם במגזר או בקבוצה שלנו הם נפוצים פחות . המטרה היא להכיר לא רק את עצמנו אלא גם קבוצות אחרות שלא תמיד דומות לנו . לא נוכל לחנך לערכים כמו פלורליזם, קבלת השונה, סובלנות, בלי להציג את המגוון הקיים במציאות שלנו . כדאי להתחיל בחינוך לערכים אלה סביב נושא הקרוב והמוכר לכולנו, כמו המשפחה . במדור השעשועונים ישחקו התלמידים במשחק המשפחות ( עמ' 46 בחוברת הטקסטים ) . באיור נראים אנשים שונים בגילים שונים בפארק והילדים צריכים להרכיב מהם משפחות . מעבר לכללי המשחק הנתונים, כל מורה יכולה להחליט אם היא רוצה להעלות בכיתה את הנושא של משפחות אחרות . אם כן, ניתן להוסיף כלל המאפשר יצירת משפחות אחרות ( חד - מיניות ) . אם לא, אפשר להתעלם מנושא זה . הדבר תלוי בשיקול דעתה של המורה ובהרכב הכיתה . ולעניין נושא זה ראו גם : https : / / youtu . be / 9 JHDCngGnMM https : / / bit . ly / 2 UYyI1 b https : / / bit . ly / 2 SAorXg רשימת ספרים מומלצים של בית אריאלה על משפחות וסוגי משפחות : https : / / bit . ly / 2 V2 bOpu דפי שיתוף נוספים במסגרת פרק זה עוסקים בשמות משפחה ( עמ' 9 - 10 ) , חלוקת תפקידים במשפחה ( עמ' 13 - 14 ) , כללים וחוקים במשפחה ( עמ' 15 - 16 ) וארוחות משפחתיות ( עמ' 11 - 12 ) . במדור "ילדים בכל מיני צבעים" ( עמ' 48 בחוברת הטקסטים ) נפגוש את אבישי, שמשפחתו מגדלת תינוקת אומנה . ולעניין זה ראו גם : https : / / bit . ly / 2 UXBZ0 N https : / / bit . ly / 2 HyEL4 v | 20
|
|