|
עמוד:15
א . הכרת המנסרה ב סעיף א אפשר לקבל משתי מנסרות 9 המוצמדות זו לזו בפאות חופפות שבע מנסרות שונות – שלוש מנסרות משולשות וארבע מנסרות מרובעות : בסיס המנסרה הוא משולש קהה זווית ושווה שוקיים בסיס המנסרה בסיס המנסרה הוא מקבילית בסיס המנסרה הוא מקבילית בסיס המנסרה הוא דלתון הוא מלבן בסיס המנסרה הוא משולש חד זוויות ושווה שוקיים בסיס המנסרה הוא משולש ישר זווית ושונה צלעות מומלץ לערוך בכיתה תערוכה של המנסרות המתקבלות . המשחק ב פעילות 14 נועד לתרגול תכונות המנסרה . בחידה שב פעילות 15 על התלמידים לבנות קובייה אחת מתשע המנסרות שבאוסף הגופים . כדי לבנות קובייה התלמידים יכולים לבנות שתי תיבות ולחבר אותן יחד כך : 4 5 6 7 9 1 10 2 8 חזית שנייה של הקובייהחזית אחת של הקובייה ב פעילות 16 עוסקים בחיתוך מנסרות . על התלמידים לדמיין את צורת החיתוך המתקבלת בכל חתך . אפשר לשים לב שכאשר חותכים מנסרה לא תמיד מתקבלות שתי מנסרות . למשל, אם חותכים מנסרה בשיפוע לבסיסים מתקבלים שני פאונים שאינם מנסרות : פאונים שאינם מנסרות 15
|
|