עמוד:194

491׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 2 . מִגְוַן דְרָכִים לִיצֹר קֶשֶׁר גַם גִ'ירָפִים מַשְׁמִיעִים קוֹל ! בְּמֶשֶׁךְ שָׁנִים רַבּוֹת, אִישׁ לֹא שָׁמַע גִ'ירָפִים מַשְׁמִיעִים קוֹל, וְהַמַדְעָנִים חָשְׁבוּ שֶׁהַגִ'ירָפִים אִלְמִים . רַק לָאַחֲרוֹנָה הִתְבָּרֵר שֶׁזֶה לֹא כָּךְ . חוֹקֵר בַּעֲלֵי חַיִים הִצְמִיד מַכְשִׁיר הַקְלָטָה לְגִ'ירָפִים בְּכַמָה גַנֵי חַיוֹת וְהִקְלִיט אוֹתָם בְּמֶשֶׁךְ תְקוּפָה אֲרֻכָּה . לְהַפְתָעָתוֹ הוּא גִלָה שֶׁבַּלַיְלָה הַגִ'ירָפִים נוֹהֲמִים ( מַשְׁמִיעִים קוֹלוֹת נְמוּכִים ) . נִרְאֶה שֶׁהַגִ'ירָפִים ״מְשׂוֹחֲחִים״ זֶה עִם זֶה רַק בַּלֵילוֹת . מְעַנְיֵן אִם יֵשׁ עוֹד בַּעֲלֵי חַיִים ש"מְדַבְּרִים" וַאֲנַחְנוּ לֹא יוֹדְעִים עַל כָּךְ דָבָר . . . פֶּלֶ א שֶׁ ל שָׂ פָ ה הַמִלָה תִקְשֹׁרֶת מַזְכִּירָה אֶת הַמִלָה קֶשֶׁר . תִקְשֹׁרֶת הִיא יְצִירַת קֶשֶׁר בִּדְרָכִים שׁוֹנוֹת . 18 מטרה לייצר פליאה, גירוי וסקרנות לגבי תקשורת בין בעלי חיים והמשמעות שלה . עמ׳ בחוברת 18 - 19 קוגניטיבי מעורבות רגשי הערות לעצמי מגוון דרכים ליצור קשר לפני הפעילות קוראים יחד את שם הפרק ואת כל המילים המודגשות בשני העמודים ושואלים מה הקשר ביניהן ? מבררים ידע קודם של הילדים : אילו בעלי חיים אתם מכירים שמשמיעים קולות ? אילו בעלי חיים הייתם רוצים לשמוע ? נבקש מהילדים לתת דוגמאות לבעלי חיים שמתקשרים . גם ג'ירפים משמיעים קול ! מקריאים את שתי השורות הראשונות ועוצרים אחרי המילים "שזה לא כך" . שואלים למה הכוונה במילים האלו ומה לדעתם יקרה בהמשך . בסוף הקריאה שואלים : מה הכוונה ב"ואנחנו לא יודעים על כך דבר" ? מדוע לדעתכם אנחנו לא יודעים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר