עמוד:189

פלא טבע מדריך למורה׀ 189 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם הַחִוְיַאי נִזוֹן מִזוֹחֲלִים ( נְחָשִׁים, זִקִיוֹת וּלְטָאוֹת ) . יֵשׁ לוֹ צִפּוֹרְנַיִם חַדוֹת וַחֲזָקוֹת וְהוּא נוֹעֵץ אוֹתָן בַּטֶרֶף שֶׁלוֹ . 3 . בְּנֵי הָאָדָם הִמְצִיאוּ כֵּלִים שֶׁמַזְכִּירִים אֵיבָרִים וּפְעֻלוֹת שֶׁל בַּעֲלֵי חַיִים . הַתְאִימוּ אֶת הַכְּלִי לְבַעַל הַחַיִים שֶׁיֵשׁ לוֹ אֵיבָר הַמַזְכִּיר כְּלִי זֶה . כִּתְבוּ לְיַד כָּל כְּלִי אֶת הַמִסְפָּר הַמַתְאִים שֶׁל בַּעַל הַחַיִים . 3 לִוְיָתָן גְדוֹל סְנַפִּיר נִזוֹן מִיְצוּרֵי יָם קְטַנְטַנִים . בְּפִיו יֵשׁ מְזִיפוֹת ( "שְׂעָרוֹת" צְפוּפוֹת ) וּבְעֶזְרָתָן הַלִוְיָתָן מְסַנֵן אֶת הַיְצוּרִים הַקְטַנְטַנִים שֶׁהוּא אוֹכֵל . 4 פֶּ לֶ א שֶׁ ל שָׂ פָ ה הַמִלָה נִזוֹן מַזְכִּירָה אֶת הַמִלָה מָזוֹן . כָּל יְצוּר נִזוֹן מֵהַמָזוֹן שֶׁמַתְאִים לוֹ . מְסַנֶנֶת קַשִׁית מִסְפָּרַיִם מַזְלֵג 13 פעילות 2 אחרי הפעילות מבקשים מהילדים לחשוב רגע בשקט, ולבדוק אם הם מכירים איבר מיוחד שמתאים בדיוק לתפקוד שלו . למשל, הלשון הארוכה של הכלב שמתקפלת כשהוא שותה מים, הלשון המחוספסת של החתול שעוזרת לו להסתרק ולהתנקות . כדאי להיכנס ליוטיוב ולכתוב את מילות החיפוש "איך כלב שותה מים" ולצפות בסרטון שצולם בהילוך איטי . כך ניתן לראות את המבנה המיוחד של הלשון של הכלב . פעילות 3 אחרי הפעילות שואלים את הילדים מדוע האדם המציא כלים ומכשירים . מנהלים שיח על כך שלכל יצור יש יכולות שהוא נולד איתן והן תלויות במבנה שלו, אבל האדם מסוגל להרחיב את מנעד היכולות שלו בעזרת כלים . הרחבה קוגניטיבי הערכהחברתי רגשי מטרה להעמיק ולהרחיב את הבנת הקשר בין מבנה לתפקוד בעזרת כלים והמצאות . עמ׳ בחוברת 13 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר