עמוד:185

פלא טבע מדריך למורה׀ 185 ב . שִׂימוּ כַּמָה חֲתִיכוֹת מְלָפְפוֹן בַּתַבְנִית עִם הָאֲדָמָה וְאִסְפוּ מָזוֹן בְּ - 20 שְׁנִיוֹת ! שִׂימוּ לֵב : אִסְפוּ מָזוֹן בִּלְבַד וְלֹא אֲדָמָה . ג . שִׂימוּ כַּמָה חֲתִיכוֹת מְלָפְפוֹן בַּתַבְנִית עִם הַמַיִם וְאִסְפוּ מָזוֹן בְּ - 20 שְׁנִיוֹת ! הִשְׁתַמְשׁוּ בַּקַשִׁית . הִשְׁתַמְשׁוּ בַּקַשִׁית . הִשְׁתַמְשׁוּ בַּכּוֹס . הִשְׁתַמְשׁוּ בַּכּוֹס . תַבְנִית אָלוּמִינְיוּם גְדוֹלָה עִם תַבְנִית אָלוּמִינְיוּם גְדוֹלָה עִם אֲדָמָה ( מְדַמָה סְבִיבַת יַבָּשָׁה ) קַעֲרִית לְאִסוּף "מָזוֹן" מַיִם ( מְדַמָה סְבִיבַת אֲגַם ) ח וֹקְרִי ם בִּפְעֻלָה כַּמָה חֲתִיכוֹת מָזוֹן אֲסַפְתֶם ? כַּמָה חֲתִיכוֹת מָזוֹן אֲסַפְתֶם ? כַּמָה חֲתִיכוֹת מָזוֹן אֲסַפְתֶם ? כַּמָה חֲתִיכוֹת מָזוֹן אֲסַפְתֶם ? 9 הערות לעצמי פעילות 3 לפני הפעילות מניחים את כל הציוד במרכז כל קבוצה ומבהירים את מהלך הניסוי ואת מטרתו . כדי לחדד את החשיבות של התאמת המקור לסביבה ואת חשיבות הזמן הנדרש לאיסוף המזון – כדאי לתת נופך משחקִי לניסוי, למשל : "כל הברכיות מוכנות ? יש לכם 20 שניות בלבד לאכול לפני שיגיע תן ויבריח אתכם . אם תאכלו לאט – לא תשבעו . . . אבל אם תאכלו מהר מדי – תבלעו אדמה ותכאב לכם הבטן" . מודדים זמן בשעון עצר ומכריזים על ארבעה מרוצים : ברכייה בסביבת האדמה . חופמי בסביבת האדמה . ברכייה בסביבת המים . חופמי בסביבת המים . לאחר כל מרוץ יכתבו הילדים את התוצאה בחוברת – כמה פיסות מזון הם תפסו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר