עמוד:216

612׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 4 . הַשְׁפָּעַת הָאָדָם עַל הַסְבִיבָה הִתְבּוֹנְנוּ בִּשְׁנֵי הַמְקוֹמוֹת לִפְנֵי שֶׁהָאָדָם שִׁנָה אוֹתָם, מָה הָיָה בָּהֶם ? הִתְבּוֹנְנוּ בִּשְׁנֵי הַמְקוֹמוֹת כְּפִי שֶׁהֵם הַיוֹם, מָה יֵשׁ בָּהֶם ? מַדוּעַ הָאָדָם שִׁנָה אֶת הַסְבִיבָה ? שִׁבּוֹ לִי ם פַּרְפָּרִים צִמְחֵי בַּר זִקִיוֹ ת עַכְּבִי שִׁי ם פַּעַם שְׂדֵה בַּר הַיוֹם שְׂדֵה חִטָה 40 מטרה לעורר בילדים חשיבה על השינוי שהאדם עושה בסביבה למען מילוי הצרכים שלו . שינוי זה משפיע על הצמחים ועל בעלי החיים בסביבה . עמ׳ בחוברת 40 - 41 קוגניטיבי מעורבות רגשי השפעת האדם על הסביבה קוראים יחד את שם הפרק ואומרים : בשלושת הפרקים האחרונים ראינו שיש בטבע מגוון גדול מאוד של בעלי חיים, איך לדעתכם בני האדם משפיעים על הסביבה שבה חיים היצורים הללו ? מציגים לילדים את שתי הסביבות המוצגות בכפולת העמודים, ומפנים את תשומת ליבם לכך שהתמונה העליונה מתארת את הסביבה והיצורים שהיו בה פעם, והתמונה התחתונה מתארת את אותה הסביבה ואת היצורים החיים בה היום ( אחרי שהאדם שינה אותה ) . המטרה היא לעורר בילדים חשיבה לא שיפוטית על השינוי שנעשה בגלל התערבות האדם . עוזרים לילדים לזהות שבתמונת האחו יש הרבה מיני צמחים ובעלי חיים, ואילו בשדה החיטה הכול נעלם חוץ מהחיטה שזרע האדם ועכבישים שחיים בשדה . בצמד התמונות השני – בחורש יש הרבה צמחים והרבה חיות בר, ואילו בעיר יש צמחי גינה וחיות מחמד שהביא איתו האדם . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר