עמוד:112

211׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם סִימַן חַיִים - תְזוּנָה מָה הַשַׁבְּלוּל אוֹכֵל ? 1 . הַנִיחוּ סְבִיב הַשַׁבְּלוּל סוּגִים שׁוֹנִים שֶׁל מָזוֹן כְּמוֹ בַּתְמוּנָה . הַחְזִירוּ אוֹתִי לַמָקוֹם שֶׁמִמֶנוּ לְקַחְתֶם אוֹתִי . שָׁם הַבַּיִת שֶׁלִי . תוֹדָה ! בָּצָלשׁוּםגֶזֶרמְלָפְפוֹן לֶחֶםחַסָה 2 . שַׁעֲרוּ מָה יֹאכַל הַשַׁבְּלוּל . סַמְנוּ ✔ . 3 . סִגְרוּ הֵיטֵב אֶת הַקֻפְסָה, וְהַשְׁאִירוּ אוֹתָה סְגוּרָה בַּכִּתָה לְמֶשֶׁךְ לַיְלָה אֶחָד . 4 . בַּבֹּקֶר פִּתְחוּ אֶת הַקֻפְסָה . מָה הַשַׁבְּלוּל אָכַל ? סַמְנוּ ✔ . 5 . הַאִם הַשַׁבְּלוּל אָכַל אֶת מָה שֶׁשִׁעַרְתֶם ? 6 . הַאִם כָּל הַשַׁבְּלוּלִים שֶׁל כָּל הַקְבוּצוֹת אָכְלוּ אוֹתוֹ דָבָר ? מְחַכִּי ם לַילְָה בָּצָלשׁוּםגֶזֶרמְלָפְפוֹן לֶחֶםחַסָה 14 גילוי וחקירה הסבר מטרה לזהות ולחקור את סימן החיים "תזונה" באמצעות תצפית . עמ׳ בחוברת 14 קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי פעילות 1 לפני הפעילות מסבירים שתזונה היא אחד מסימני החיים . כל היצורים החיים אוכלים / קולטים מזון . האנרגיה שהמזון מספק מאפשרת להם לפעול . בעלי חיים שונים אוכלים מזונות שונים . מספרים שבפעילות הקרובה יחקרו מה השבלול מעדיף לאכול . פעילות 2 לפני הפעילות מסבירים שבכל ניסוי, תצפית או חקר מדעי אנחנו משערים ( לפי הידע הקודם שלנו ) מה תהיה התוצאה . כך עושים גם המדענים והמדעניות . האם אנחנו יכולים לשער מה מתוך הרשימה יאכל השבלול ? אחרי הפעילות כדאי לערוך סקר של השערות הילדים וההסבר להן . פעילות 4 מחפשים סימני אכילה בכל אחד מהמזונות שהושארו בקופסה . פעילות 6 אחרי הפעילות מסכמים את הפעילות ובודקים מה גילו הקבוצות השונות בקופסאות שלהן . עורכים על הלוח טבלת תוצאות . שואלים : מה גיליתם ? מה הפתיע אתכם ? האם צדקתם בהשערות שלכם ? מסבירים שכעת, אחרי שהכיתה סיימה את הניסויים והתצפיות על השבלול, הגיע הזמן לשחרר את השבלולים בחזרה לטבע . שואלים את הילדים מדוע חשוב להחזיר את השבלול לטבע . גזרבצלשוםלחםחסהמלפפוןקבוצה / מזון קבוצה א קבוצה ב קבוצה ג טבלת תוצאות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר