עמוד:169

פלא טבע מדריך למורה׀ 169 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם כּוֹתְבִים חִידוֹת הַחִידָה שֶׁלִי : דַפְדְפוּ בַּחוֹבֶרֶת, בַּחֲרוּ פֶּרֶק אֶחָד וְכִתְבוּ חִידָה עַל נוֹשֵׂא שֶׁמְעַנְיֵן אֶתְכֶם . רֶמֶז : הַפִּתְרוֹן נִמְצָא בְּפֶרֶק שְׁמִי : 2 1 רַק אַחֲרֵי הַגֶשֶׁם הָרִאשׁוֹן . אֲנִי יָשֵׁן כָּל הַקַיִץ וְיוֹצֵא הַחוּצָה רֶמֶז : אֲנִי מוֹפִיעַ בְּפֶרֶק 1 מִי אֲנִי ? אֲנִי חַיָה בַּמִדְבָּר וְשׁ וֹ תָה אֶת הַמַיִם שֶׁמִצְטַבְּרִ י ם עַל הַגַב שֶׁלִי בַּבֹּקֶר . מִי אֲנִי ? רֶ מֶז : אֲנִי מְצֻלֶמֶת בְּפֶרֶ ק 2 71 כותבים חידות ראו הסבר מפורט על הפעילות ב"כותבים חידות" שבעמוד 8 במדריך זה . לפניכם שתי דוגמאות לחידות ולצידן רמזים היכן אפשר למצוא את הפתרון . כדאי לדבר עם הילדים ולשאול מה מיוחד בחידה, על סמך מה כותבים אותה ( מבוססת על ידע שיש לכולם, קצרה, מסתירה את הפתרון ) , ולבקש מהם להסתכל על הדוגמאות ולנסות לכתוב חידה באותו סגנון על משהו אחר שמופיע בחוברת . הם יכולים להכין גם רמז למקום שבו נמצא הפתרון ולספק אותו במקרה שאף אחד לא יצליח לפתור את החידה . אפשר לתלות את החידות במקום מיוחד בכיתה, והילדים ייגשו בזמנם החופשי וינסו לענות, ובשיעור מדעים הבא יאמרו מה הפתרון שמצאו . הילד כותב החידה יאשר אם זה הפתרון הנכון . קוגניטיבי הרחבה רגשי מטרה עמ׳ בחוברת להכיר סוגת טקסט נוספת – החידה 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר