עמוד:164

461׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מָה לָמַדְנוּ ? 1 . קִרְאוּ אֶת קֶטַע הַמֵידָע וַעֲנוּ עַל הַשְׁאֵלוֹת . 2 . סַמְנוּ בַּקֶטַע שְׁלוֹשָׁה דְבָרִים שֶׁדְגֵי גוּפִּי צְרִיכִים כְּדֵי לִחְיוֹת . 3 . הַאִם בַּמַתָנָה שֶׁיָעֵל קִבְּלָה יֵשׁ אֶת כָּל מָה שֶׁדְגֵי הַגוּפִּי צְרִיכִים כְּדֵי לִחְיוֹת ? הַסְבִּירוּ . יָעֵל קִבְּלָה מַתָנָה לְיוֹם הַהֻלֶדֶת - אַקְוַרְיוּם עִם דְגֵי גוּפִּי . בְּתוֹךְ הָאַקְוַרְיוּם הָיוּ מַיִם, מַד טֶמְפֵּרָטוּרָה וּמַכְשִׁיר לְחִמוּם הַמַיִם . יַחַד עִם הָאַקְוַרְיוּם יָעֵל קִבְּלָה גַם מְכָל שֶׁכָּתוּב עָלָיו 'מָזוֹן מְיֻחָד לְדָגִים' עִם הַהוֹרָאָה 'לְהַאֲכִיל אֶת הַדָגִים פַּעַם אַחַת בְּיוֹם' . יָעֵל לֹא יָדְעָה כְּלוּם עַל דְגֵי גוּּפִּי, וַאֲחוֹתָה הַגְדוֹלָה סִפְּרָה לָה שֶׁדְגֵי גוּפִּי חַיִים בַּטֶבַע בִּנְחָלִים חֲמִימִים לְארֶֹךְ כָּל הַשַָׁנָה, וְהֵם נִזוֹנִים מֵחֲרָקִים קְטַנִים וּמִצְמָחִים שֶׁחַיִים בַּמַיִם . 66 מה למדנו ? עמודים אלו הם בבחינת פעילויות לסיכום ולחזרה על כל מה שנלמד בחוברת "חיים" אך בדרך יישומית – יישום הנלמד על מידע חדש . הערכה מטרה להעריך את הידע שהילדים רכשו בעזרת איתור מידע מטקסט על בעל חיים לא מוכר . עמ׳ בחוברת 66 קוגניטיבי הצעה לפעילות נוספת חוזרים עם הילדים על החומר שנלמד בחוברת באמצעות שאלות, לדוגמה : איך למדנו את הנושאים שבחוברת ? אילו התנסויות היו לנו ואילו הכי אהבתם ? אפשר לחזור לעמוד "מה בחוברת ? " ולשאול : מה הקשר בין מיקום השלט באיור לתוכן הפרק שלמדנו ? שואלים : אילו נושאים נוספים מעניינים אתכם והייתם רוצים ללמוד עליהם ? הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר