עמוד:154

451׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 4 . בְּרִיאוּת הַשִׁנַיִם הַאִם צָרִיךְ לְצַחְצֵחַ שִׁנַיִם לְבַעֲלֵי חַיִים ? לֹא . הִיא חַיַת בַּר . הִיא חַיָה בַּטֶבַע וְאוֹכֶלֶת עָלִים וְלָכֵן לֹא נוֹתָרוֹת דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר שְׁאֵרִיוֹת בַּשִׁנַיִם שֶׁלָה . 32 . 8 דוֹקְטוֹר גָדִי שָׁלוֹם, זֶה אֱיָל . אֲנִי מְצַחְצֵחַ שִׁנַיִם כָּל יוֹם . אֱיָל וּמָה עִם פִּינְצִ'י הַכֶּלֶב שֶׁלִי ? צָרִיךְ לְצַחְצֵחַ גַם לוֹ ? 23 . 8 דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר יֹפִי . בַּפַּעַם הַבָּאָה שֶׁתָבוֹא אֵלַי נוּכַל לְצַחְצֵחַ שִׁנַיִם לְפִּינְצִ'י . 37 . 8 אָה . . . גִ'ירָפָה, לְמָשָׁל, לֹא אֱיָל צְרִיכָה לְצַחְצֵחַ שִׁנַיִם ? 29 . 8 דוֹקְטוֹר גָדִי הַוֵטֵרִינָר שָׁלוֹם אֱיָל . שְׁאֵלָה טוֹבָה ! גַם לִכְלָבִים צָרִיךְ לְצַחְצֵחַ שִׁנַיִם בְּאֹפֶן קָבוּעַ . 27 . 8 חַיוֹת מַחְמָד אוֹכְלוֹת אֹכֶל מְעֻבָּד ( שֶׁבְּנֵי אָדָם הֵכִינוּ ) וְלָכֵן בַּפֶּה שֶׁלָהֶן נוֹתָרוֹת שְׁאֵרִיוֹת שֶׁכְּדַאי לְנַקוֹת . אֵצֶל חַיוֹת בַּר הַדָבָר שׁוֹנֶה . אָז אוּלַי כְּדַאי לִי לְגַדֵל גִ'ירָפָה . . . אֱיָל לֹא, אֲנִי לֹא מְוַתֵר עַל פִּינְצִ'י . 34 . 8 אֱיָל תוֹדָה רַבָּה דוֹקְטוֹר גָדִי ! 40 . 8 56 מטרה לעורר סקרנות ומעורבות בנושא היגיינת הפה והשיניים . עמ׳ בחוברת 56 - 57 הערות לעצמי קוגניטיבי מעורבות רגשי האם צריך לצחצח שיניים לבעלי חיים ? אחרי שקוראים את הכותרת מתבוננים בעיצוב העמוד ונזכרים בשיחת התכתבות בוואטסאפ . מה אפשר ללמוד על השיחה מהתבוננות ראשונית ? למשל : מה נושא השיחה ? מי השותפים בשיחה ? במה תורמת התמונה להבנת הנושא ? אחרי קריאת הטקסט שואלים : למי מהילדים יש כלב בבית ? האם אתם נוהגים לצחצח לו שיניים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר