|
עמוד:180
081׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם כָּל הַיְצוּרִים זְקוּקִים לְמָזוֹן, אֲבָל יֵשׁ לָהֶם דְרָכִים שׁוֹנוֹת לְהַשִׂיג אוֹתוֹ . 1 . צְפוּ בַּסִרְטוֹן "הַשָׂגַת מָזוֹן" . שִׂימוּ לֵב אֵיךְ כָּל בַּעַל חַיִים מִשְׁתַמֵשׁ בָּאֵיבָר הַמְיֻחָד שֶׁלוֹ כְּדֵי לְהַשִׂיג מָזוֹן . 2 . בְּאֵילוּ אֵיבְרֵי גוּף מִשְׁתַמְשִׁים בַּעֲלֵי הַחַיִים בַּתְמוּנוֹת כְּדֵי לְהַשִׂיג מָזוֹן ? הַשְׁלִימוּ בְּעֶזְרַת מִלִים אֵלֶה : צִפּוֹרְנַיִם | חֵדֶק | צַוָאר | מַקוֹר | יָדַיִם | לָשׁוֹן הַזִקִית צָדָה בְּעֶזְרַת אֲרֻכָּה וּדְבִיקָה . הַקוֹף אוֹסֵף מָזוֹן בְּעֶזְרַת בַּעֲלוֹת אֶצְבָּעוֹת גְמִישׁוֹת . 4 1 . מִגְוַן דְרָכִים לְהַשָׂגַת מָזוֹן מעורבות גילוי וחקירה מטרה להכיר מגוון דרכים שבהן בעלי חיים משיגים מזון, באמצעות תמונות וסרטון . עמ׳ בחוברת 4 - 5 קוגניטיבי רגשי מגוון דרכים להשגת מזון קוראים יחד את שם הפרק ושואלים : מה הקשר בין שם הפרק לתמונות המופיעות בעמודים הללו ? מבקשים מהילדים לתאר מה הם רואים בתמונות . מסיקים שכל בעלי החיים אוכלים, וכל אחד מהם משיג את המזון בדרך אחרת . שואלים את הילדים איך הם משיגים את המזון שלהם ( אבא מכין לי, אני הולכת לקניות בסופר עם אחותי, אני קוטף קלמנטינות מהעץ בחצר וכו' ) . שואלים איך בעלי חיים משיגים מזון בטבע . הערות לעצמי
|
|