|
עמוד:227
פלא טבע מדריך למורה׀ 227 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 2 . הַעֲלוּ רַעֲיוֹנוֹת לִפְעִילוּת כִּתָתִית לְמַעַן הַסְבִיבָה , תַכְנְנוּ אֵיךְ לְבַצֵעַ אוֹתָה, וּצְאוּ לַדֶרֶךְ . . . א . אֵיזוֹ פְּעִילוּת לְמַעַן הַסְבִיבָה בְּחַרְתֶם ? ב . אֵילוּ פְּעֻלוֹת אַתֶם מְתַכְנְנִים לַעֲשׂוֹת ? ג . מִמִי תְבַקְשׁוּ עֶזְרָה ( הוֹרִים, חֲבֵרִים, מְנַהֶלֶת . . . ) ? ד . מָה הַתַפְקִיד שֶׁלָכֶם ? הַסְבָּרָה בְּבֵית הַסֵפֶרמִבְצַע נִקָיוֹןגִנָה קְהִלָתִית בַּיִשׁוּב עַל פִּרְחֵי הַבַּר בְּהַצְלָחָה, וּבוֹאוּ נַמְשִׁיךְ לִשְׁמֹר עַל הַסְבִיבָה ! כּוֹתְבִים חִידוֹת ! עִבְרוּ לְעַמוּד 55 וְכִתְבוּ חִידָה לַחִידוֹן הַכִּתָתִי . 51 מטרה לעודד לאקטיביזם ולהכיר סוגת טקסט נוספת – החידה . עמ׳ בחוברת 51 קוגניטיבי פעילות 2 לקראת היציאה לחופש הגדול, כדאי לעודד את הילדים להמשיך לחשוב על הסביבה ולעשות פעילויות לטובת הסביבה עם המשפחה, החברים והקהילה . מתחלקים לקבוצות וכל קבוצה חושבת על פרויקט שאפשר לתכנן ולבצע . עצם העיסוק בתכנון פעילות סביבתית הוא חשוב, גם אם הביצוע לא מתאפשר כרגע בשל היציאה לחופש . מבצע ניקיון בחצר או בשדה קרוב אפשרי גם בחופש, וייתן תחושה של עשייה ומעורבות . כותבים חידות מפנים את הילדים לעמוד 55 ומתרגלים כתיבת חידה . לאחר שכל תלמיד כתב חידה אפשר לערוך חידון כיתתי בקבוצות . הערכה הערות לעצמי
|
|