|
עמוד:158
851׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם אֵיךְ שׁוֹמְרִים עַל שִׁנַיִם בְּרִיאוֹת ? שְׁתֵי דַקוֹת בַּבֹּקֶר וּבָעֶרֶב – זֶה מָה שֶׁצָרִיךְ כְּדֵי לִשְׁמֹר עַל שִׁנַיִם בְּרִיאוֹת . 2 . אֵיךְ מִשְׁתַמְשִׁים בְּחוּט לַַשִׁנַיִם ? עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . 1 . לָמָה חָשׁוּב לְהִשְׁתַמֵשׁ בְּמִבְרֶשֶׁת, מִשְׁחָה וְחוּט לַשִׁנַיִם ? 3 . שַׂחֲקוּ בְּמִשְׂחַק הַחֲמִישִׁיוֹת : קַבְּלוּ מֵהַמוֹרה מִלִים וְחַבְּרוּ אוֹתָן לְמִשְׁפָּטִים . דַמְיְנוּ שֶׁהָאֶצְבָּעוֹת שֶׁלָכֶם הֵן שִׁנַיִם . קְחוּ פִּסַת נְיָר ( מְדַמָה אֶת שְׁאֵרִיוֹת הָאֹכֶל ) , גַלְגְלוּ אוֹתָה לְכַדוּר וְהַחְזִיקוּ אוֹתָה בֵּין הָאֶצְבָּעוֹת בַּחֵלֶק הַתַחְתוֹן שֶׁלָהֶן . כָּעֵת בַּקְשׁוּ מִבֶּן הַזוּג לִשְׁלֹף אֶת כַּדוּר הַנְיָר בְּעֶזְרַת חוּט צֶמֶר . הַאִם הִצְלַחְתֶם ? הַחַיְדַקִים נִצְמָדִים לַשִׁנַיִם וְהַשִׁפְשׁוּף בַַּמִבְרֶשֶׁת בְּמִשְׁחַת הַשִׁנַיִם יֵשׁ חוֹמֶר מֵסִיר אוֹתָם . מְיֻחָד שֶׁנִקְרָא פְלוּאוֹרִיד . הַפְלוּאוֹרִיד מְחַזֵק אֶת הַשִׁנַיִם וּמֵגֵן עֲלֵיהֶן מִפְּנֵי עַשֶׁשֶׁת . כְּדֵי לְהוֹצִיא אֶת שְׁאֵרִיוֹת הָאֹכֶל מִבֵּין הַשִׁנַיִם מִשְׁתַמְשִׁים בְּחוּט לַשִׁנַיִם . בַּמִשְׁחָה הַפְלוּאוֹרִיד הַחַיְדַקִים שֶׁנִקְרָא הַשִׁנַיִם נִדְבָּקִי ם שִׁפְשׁ וּ ף כְּדַא י מָז וֹ ן 60 פעילות 1 שואלים : מה התפקיד של המברשת, החוט והמשחה ? על איזה צורך כל אחד מהם עונה ? כדי לענות על השאלה מנחים את הילדים להתבונן באיור ובקטעי המידע . פעילות 3 הפעילות נמצאת בסוף מדריך זה . נא לגזור ולניילן ולשמור לשנים הבאות . מטרה להכיר את האמצעים לשמירה על השיניים . עמ׳ בחוברת 60 הערות לעצמי גילוי וחקירה קוגניטיבי הסברחוש - נועי הצעה לפעילות נוספת מציגים לילדים את שלושת העזרים המאפשרים לנו לשמור על בריאות השיניים ושואלים שאלות על ההיבט הטכנולוגי שלהם : מברשת שיניים – מה המבנה שלה ? איך כל חלק במברשת מותאם לתפקיד שלו ? למה ידית האחיזה ארוכה ולא קצרה ? למה הסיבים רכים ולא קשים ? חוט דנטלי – למה החוט דק ולא עבה כמו חוט צמר ? למה הוא שמור בתוך קופסה ולא חשוף כמו חוט תפירה ? משחת השיניים – מזהים את הפלואוריד ברשימת הרכיבים . שואלים : למה יש למשחה ריח מנטה ? למה האריזה של המשחה היא שפופרת ולא קופסה רגילה עם מכסה ?
|
|