|
עמוד:25
פלא טבע מדריך למורה׀ 25 פרקי החוברת והשאלה המובילה תכנים : פעילויות הקשר לתוכנית הלימודיםמיומנויות מושגים ועקרונות אדם, חומרים סביבה מה מופלא כל כך בפלסטיק ? למה הוא בעייתי כל כך לסביבה ? ומה אפשר לעשות ? 1 . חומר חלומי ( עמ' 44 - 45 ) 2 . הפלסטיק שסביבנו ( עמ' 46 ) 3 . טיפול באשפה ( עמ' 47 - 49 ) 4 . מה בתמונות ? ( עמ' 50 ) 5 . דוקטור גליה פסטרנק ( עמ' 51 ) 6 . משנים הרגלים - מצמצמים את הצריכה ( עמ' 52 ) 7 . משנים הרגלים - שומרים על הסביבה ( עמ' 53 ) 8 . יותר מדי שקיות ! ( עמ' 55 ) 9 . הצעה לפתרון - הכנת שקית רב - פעמית ( עמ' 56 ) 10 . הגברת מרחוב בצלאל ( עמ' 57 ) 11 . מה למדנו ? ( עמ' 58 - 59 ) 12 . בשבילך זה מיותר . . . בשבילי זה אוצר ! ( עמ' 60 ) 13 . שואלים שאלות ( עמ' 62 ) 14 . כותבים חידות ( עמ' 63 ) אנו משתמשים במוצרים מפלסטיק שאינו מתכלה ובכך פוגעים בסביבה . אנו יכולים לפעול בדרכים שונות כדי לצמצם את הפגיעה בסביבה . 1 . הקשבה לזולת באופן פעיל ומכבד 2 . הבעת רגשות, תחושות ומחשבות 3 . חילוץ מידע מטקסט כתוב ( עמ' 44 - 45 ) 4 . תצפית - איסוף מידע ( עמ' 46 ) 5 . ניסוי - ניסוח השערה, העמדת מערכת ניסוי, איסוף תוצאות, הסקת מסקנות ( עמ' 47 - 49 ) 6 . חילוץ מידע מתמונה ( עמ' 50 ) 7 . הצגת רעיון בצורה בהירה ומשכנעת ( עמ' 51 ) 8 . ייצוג מידע בתרשים ( עמ' 52 ) 9 . התאמת טקסט מילולי לייצוג חזותי ( עמ' 53 ) 10 . ניסוח רעיונות לפתרון בעיה ( עמ' 55 ) 11 . בניית פתרון ( עמ' 56 ) 12 . חילוץ מידע מטקסט דבור ( עמ' 57 ) תחום תוכן : טכנולוגיה נושא מרכזי : עולם מעשה ידי אדם נושא משנה : השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה רעיונות והדגשים 1 : 1 . הטכנולוגיה משפיעה על החברה בתחומים שונים, כגון : רפואה, חקלאות, תעשייה ותקשורת . 2 . הטכנולוגיה משפיעה על אורח החיים, רמת החיים, איכות החיים והסביבה . ציוני דרך : השימוש במוצרים : התועלת והנזק לאדם ולסביבה, לדוגמה : התועלת שמביאות שקיות הפלסטיק והנזקים מהצטברותן בסביבה . רעיונות והדגשים 2 : לטכנולוגיה יש השפעות שליליות כמו פגיעה בסביבה, עם זאת ניתן להשתמש בטכנולוגיה כדי לצמצם אותן . ציוני דרך : 1 . פתרונות להקטנת נזקים לסביבה הנגרמים משימוש במוצרים . 2 . צמצום הצריכה והשימוש במוצרים . 3 . צמצום השימוש במוצרים חד - פעמיים . 4 . שימוש חוזר במוצרים . 5 . איסוף מוצרים למחזור ולשימוש חוזר .
|
|