עמוד:218

812׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם בְּנֵי הָאָדָם מְשַׁנִים אֶת הַסְבִיבָה בְּנֵי הָאָדָם מַגִיעִים לְמָקוֹם טִבְעִי וּמְשַׁנִים אוֹתוֹ כְּדֵי שֶׁיִהְיֶה לָהֶם קַל וְנוֹחַ לְהַשִׂיג כָּל מָה שֶׁהֵם צְרִיכִים כְּדֵי לִחְיוֹת . בְּנֵי הָאָדָם בּוֹנִים קַוֵי חַשְׁמַל כְּדֵי שֶׁיִהְיֶה לָהֶם . בְּנֵי הָאָדָם בּוֹנִים מַשְׁאֵבוֹת כְּדֵי שֶׁיִהְיוּ לָהֶם . הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִשְׁפָּטִים . הֵעָזְרוּ בַּמִלִים הָאֵלֶה : מַיִם | מָזוֹן | הֲגָנָה | אוֹר וְטֶמְפֵּרָטוּרָה מַתְאִימָה . 42 מטרה להציג שינויים שהאדם עושה בסביבה כדי לענות על צורכי הקיום שלו . הערות לעצמי גילוי וחקירה קוגניטיבי הסבררגשי בני האדם משנים את הסביבה האיור מדגים כיצד האדם משנה את הסביבה שהוא מגיע אליה כדי לענות על כל צרכיו . בעבר בני האדם חיו בפשטות בטבע עם השפעה סביבתית מועטה . כיום הם מחפשים חיים נוחים וקלים, משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות ובעקבות כך גדלה השפעתם על הסביבה . כדי לגדל מזון – מפנים צמחייה טבעית ומקימים גדר . . . כדי לשתות – מכוונים את מי הנחל לצינור . . . הנושא של השפעת האדם על הסביבה ועל בעלי החיים שבה הוא מורכב מאוד . קשה לחשוב על כך שברגע שאנחנו חיים במקום מסוים, הארנבים, היעלים וכדומה כבר לא יכולים לחיות בו . לכן חשוב להדגיש שהאדם לא "מגרש" את בעלי החיים בכוונה . הוא פשוט עושה פעולות שיעזרו לו לחיות טוב יותר ובנוחות גדולה יותר, והטבע מגיב בהתאם . עמ׳ בחוברת 42 - 43

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר