עמוד:145

פלא טבע מדריך למורה׀ 145 3 . עִרְכוּ סֶקֶר בַּכִּתָה : א . כַּמָה תַלְמִידִים נָגְסוּ בַּשִׁנַיִם הַקִדְמִיוֹת ? ב . כַּמָה תַלְמִידִים נָגְסוּ בַּשִׁנַיִם הָאֲחוֹרִיוֹת ? ג . כַּמָה תַלְמִידִים לָעֲסוּ בַּשִׁנַיִם הַקִדְמִיוֹת ? ד . כַּמָה תַלְמִידִים לָעֲסוּ בַּשִׁנַיִם הָאֲחוֹרִיוֹת ? 4 . הַשְׁלִימוּ : בְּעִקְבוֹת הַסֶקֶר אֶפְשָׁר לוֹמַר שֶׁרֹב הַיְלָדִים נוֹגְסִים בַּשִׁנַיִם וְלוֹעֲסִים בַּשִׁנַיִם . פָה שָׂ ל שֶׁ א לֶ פֶּ לְפִי דַעְתְכֶם, לָמָה לְמַסְטִיק קוֹרְאִים גוּמִי לְעִיסָה ? 47 פעילות 3 לפני הפעילות מסבירים שסקר הוא כלי לחקירה ולגילוי מידע על הסביבה, על הרגלים של אנשים ועוד . בסקר אפשר לשאול הרבה אנשים את אותה שאלה ולרשום את התשובות, וכך ללמוד מה רוב האנשים או כל האנשים באותה קבוצה נוהגים לעשות . מבקשים מהילדים להציע שאלה שאפשר לשאול את הכיתה, וממנה ללמוד על הרגלים או התנהגות ( אפשר לכתוב על הלוח ) . למשל, לשאול מהו המאכל האהוב ביותר מתוך 5 אפשרויות . לשאול באיזו שעה הם הולכים לישון בחופש . . . מסכמים את תוצאות סקר השיניים על הלוח בגרף עמודות . פעילות 4 אחרי הפעילות בעקבות המסקנה שואלים : האם יש קשר בין מבנה השיניים לבין התפקוד שלהן ? למה אנחנו נוגסים בשיניים הקדמיות ? ( כי הצורה החדה והדקה שלהן מזכירה סכין ובעזרתן אנו חותכים את המזון ) . למה אנו לועסים בשיניים האחוריות ? צורתן השטוחה של השיניים האחוריות מאפשרת לטחון את המזון . אפשר לדמות את הפעולה של השיניים הקדמיות והאחוריות בעזרת הידיים . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר