|
עמוד:141
פלא טבע מדריך למורה׀ 141 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם יְצוּר מִשֶׁלָכֶם 1 . הַמְצִיאוּ יְצוּר דִמְיוֹנִי וְתָאֲרוּ כֵּיצַד הוּא מַשִׂיג אֶת צָרְכֵי הַקִיוּם שֶׁלוֹ : 2 . תְנוּ שֵׁם לַיְצוּר וְצַיְרוּ אוֹתוֹ : הַיְצוּר שֶׁלִי נוֹשֵׁם בְּעֶזְרַת אוֹכֵל וְשׁוֹתֶה בְּעֶזְרַת מִתְנוֹעֵעַבְּעֶזְרַתׁ מֵגֵן עַל עַצְמוֹ בְּעֶזְרַת הַשֵׁם שֶׁל הַיְצוּר שֶׁלִי : 43 פעילות 1 פעילות זו מאפשרת לדפדף בחוברת, להיזכר בצורכי הקיום ולקבל השראה מהיצורים השונים המופיעים בפרק כדי להמציא את היצור ה"פרטי" . גילוי וחקירה מטרה לסכם את הנושא "צורכי קיום" באמצעות חשיבה יצירתית . עמ׳ בחוברת 43 הערות לעצמי קוגניטיבי חברתי רגשי חוש - נועי להביא לשיעור הבא שני הפרקים הבאים עוסקים בפה ובשיניים . כדאי שמעתה והלאה תהיה בקלמר מראה אישית לכל ילד וילדה ( בגודל של מראת איפור קטנה ) . הצעה לפעילות נוספת • מלבד פעילות הציור, אפשר לעשות פעילות יצירה בפלסטלינה ובחומרים נוספים . • הילדים מסתובבים בכיתה ומחפשים יצור אחר שצורכי הקיום שלו דומים ליצור שלהם כך שיוכלו לחיות יחד באותה הסביבה . • מציעים לילדים לעשות הצגה בפנטומימה על היצור שלהם, וחברי הכיתה צריכים לנחש את המאפיינים של היצור ( כלומר את התשובות לשאלה 1 ) .
|
|