עמוד:134

431׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם מַיִם וּצְמָחִים 1 . שְׁאֵלָה הַאִם הַמַיִם שֶׁהַצְמָחִים קוֹלְטִים מַגִיעִים אֶל כָּל אֵיבְרֵי הַצֶמַח ? ב . הוֹסִיפוּ שְׁתֵי כַּפִּיוֹת שֶׁל צֶבַע מַאֲכָל לְכָל כּוֹס מַיִם . שִׂימוּ צֶמַח עִם פֶּרַח לָבָן וְגִבְעוֹל סֵלֵרִי בְּכָל כּוֹס . 3 . מְנַסִים וּמְגַלִים א . עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת . הָכִינוּ אֶת הַצִיוּד וְהַחוֹמָרִים : • 2 כּוֹסוֹת עִם כַּמוּת שָׁוָה שֶׁל מַיִם • צִבְעֵי מַאֲכָל אָדֹם וְכָחֹל • צֶמַח עִם פֶּרַח לָבָן • גִבְעוֹל סֵלֵרִי 2 . הַשְׁעָרָה א . הַשְׁלִימוּ : הַמַיִם אֶל כָּל אֵיבְרֵי הַצֶמַח . מַגִיעִים | לֹא מַגִיעִים ב . הַסְבִּירוּ אֶת הַהַשְׁעָרָה שֶׁלָכֶם . 36 מים וצמחים • קוראים יחד את הכותרת ואת השאלה ושואלים : מה אתם יודעים על הקשר בין צמחים למים ? האם צמחים זקוקים למים כדי לחיות ? • מזכירים את השלבים של מהלך החקר : כשיש לנו משימת "חוקרים בפעולה" אנו נוהגים כמו מדענים ומדעניות . כשמדענים עורכים מחקר הם מתחילים מתופעה שמעוררת אצלם שאלה, אחר כך הם משערים השערה, עורכים ניסוי, אוספים תוצאות ומסיקים מסקנות . מהלך הניסוי – שואלים : מדוע בניסוי אנחנו משתמשים בצבע מאכל ? המים הם חסרי צבע ולכן יהיה קשה לבדוק את הנוכחות שלהם באיברי הצמח . צבעי המאכל בולטים ויאפשרו לנו להבחין בקיום המים בתוך הצמח . קוגניטיבי גילוי וחקירה חברתי חוש - נועי מטרה ללמוד על מעבר המים בצמחים באמצעות ניסוי . עמ׳ בחוברת 36 - 37 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר