עמוד:113

מדריך למורה - פרק 5 | 113 שאלה : איזו הוראה תבדוק אם יוני נוגע במפתח ? . תשובה : אם נוגע בצבע . . . אז . . . שאלה : מה קורה כאשר יוני מצליח לגעת במפתח ? תשובה : יישמע צליל של דלת נפתחת ( door creak ) . הרקע יתחלף לתמונת החדר השני . מיקומו של יוני יהיה בכניסה לחדר השני . הדמות תספק רמז שיש להשתמש במקש הרווח . הוסיפו את הקוד המתאים : . שאלה : היכן כדאי להוסיף תנאי זה ? . 8 תשובה : על הבדיקה להתבצע כל זמן שיוני בחדר, ולכן יש להוסיפה בתוך הוראת לעולמים . האירוע שיפעיל את הבדיקה הוא לחיצה על הדגל הירוק . הפעילו את הקוד עם הכיתה והזמינו תלמידים לבדוק שהקוד עובד כפי שצפיתם . נסו להגיע למפתח . מכיוונים שונים . חדר שני : . 10 בקשו מהתלמידים לתאר מה קורה בלחיצה על מקש הרווח ( לשם כך יהיה עליכם להריץ שוב את המשחק המלא ) . תשובה : בלחיצה על מקש הרווח, אם יוני נוגע בצבע של מקל הקסמים אז : הרקע יתחלף לתמונת המקלדת ( בלשונית רקעים "חדר 3" ) . הדמות תספק רמז שיש להקיש מספר ( הוראת אמור , או אמור למשך מספר שניות ) . הוסיפו את הקוד הזה : נוגע בצבע ? אם אז Door Creak נגן צליל חדר 2 קבע רקע ל y : 115 - קפוץ אל x : 220 - 2 למשך שניות נסו ללחוץ על מקש הרווח אמור נוגע בצבע ? אם אז חדר 3 קבע רקע ל רווח כאשר נלחץ מקש 2הקישו את המספר אמור למשך שניות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר