עמוד:112

| מדריך למורה - פרק 5 112 הוסיפו את הקוד הזה : חדר 3 ( תמונת מקלדת ) : . 11 בררו עם התלמידים מה יוציא את יוני מחדר זה ( לחיצה על המקש 7 ) . שאלה : אילו פעולות קורות כאשר נלחץ מקש 7 ? ( במידת הצורך הציגו שוב את המשחק המלא ) . תשובה : נשמע צליל אחר של דלת נפתחת . א . תמונת הרקע מתחלפת לתמונת הרחוב ( שם הרקע : "יציאה" ) . ב . יוני אומר : "כל הכבוד ! " . ג . הוסיפו את הקוד המתאים לאירוע כאשר נלחץ מקש 7 . אפשרו לתלמידים לכתוב את הקוד למשחק בכוחות עצמם . הציעו להם לכתוב פתיח מסקרן ובו . 12 הוראות ( כמקובל בחדרי בריחה ) ולהוסיף חדרים . הערה : יש להקפיד שהתלמידים ישמרו את עבודתם . בפרק 6 הם ימשיכו לשפר את המשחק . נוגע בצבע ? אם אז חדר 3 קבע רקע ל רווח כאשר נלחץ מקש 2הקישו את המספר אמור למשך שניות דיון בריבוי תסריטים שאלה : מדוע לפעמים צריך להשתמש בכמה תסריטים כדי לכתוב קוד לדמות ? תשובה : כאשר על הדמות להגיב לכמה אירועים, יש להשתמש בכמה תסריטים – תסריט לכל אירוע . למשל, במשחק שבו לחיצה על מקש הרווח תגרום לקפיצה ולחיצה על מקשי החיצים תגרום לתנועה, יש להשתמש בכמה תסריטים . לעיתים אותו אירוע יפעיל התנהגות אחרת בהתאם למצב המשחק ( לדוגמה, מקש הרווח יכול גם להתחיל משחק וגם לגרום, למשל, לירייה ) . שאלה : האם כל התסריטים של הדמות מתרחשים בו-זמנית ? תנו דוגמה למקרה שכן ודוגמה למקרה שלא . תשובה : במשחק "עכבר במבוך - בתוספת חיצים" התסריטים אינם מתרחשים בו-זמנית משום שאין להפעיל שני אירועים באותו זמן ( למשל, ללחוץ על מקש החץ הימני ועל מקש החץ השמאלי ) . במשחק "חדר בריחה" תסריט בדיקת הצבע הזהוב מתבצע במקביל לתסריטים אחרים . יש משחקים שבהם שני תסריטים או יותר מתבצעים בו-זמנית . הינה למשל שלושה תסריטים היכולים להתרחש בו-זמנית : תסריט 1 : שינוי תלבושת של רקדנית כחלק מלולאת לעולמים . תסריט 2 : תנועה של הרקדנית ימינה . תסריט 3 : מנגינה ברקע .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר