עמוד:106

| מדריך למורה - פרק 5 106 רוב שואל על תנועה וריבוי תסריטים עדי ויואב בנו משחק בסקראץ' . הם כתבו קוד שבו בלחיצה על החץ הימני הדמות זזה ימינה . א . במה קטעי הקוד שכתבו עדי ויואב שונים ובמה הם דומים ? כיצד מזהים לחיצה על חץ ימני בקוד של עדי ? כיצד מזהים לחיצה על חץ ימני בקוד של יואב ? האם שני קטעי הקוד פועלים בצורה תקינה ? האם שני קטעי הקוד פועלים בדיוק באותו האופן ? בדקו את עצמכם בסקראץ' והסבירו : כאשר לוחצים על המקש ( הלחיצה עצמה ) . כן לא . בקוד של יואב הדמות זזה מהר יותר בעת לחיצה ארוכה על החץ . מתבצעת בדיקה כל הזמן ( לעולמים ) אם המקש לחוץ . הקוד של יואבהקוד של עדי חץ ימני כאשר נלחץ מקש 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים 90 פנה לכיוון 10 זוז צעדים כאשר לוחצים על לעולמים מקש חץ ימני נלחץאם אז הדומה הוא שבשניהם הדמות זזה ימינה מרחק של 10 צעדים בכל לחיצה קצרה על החץ הימני . השונה הוא שהקוד של יואב ארוך יותר מהקוד של עדי . בקוד של עדי הדמות זזה 10 צעדים בכל לחיצה על מקש חץ ימני . בקוד של יואב הדמות זזה 10 צעדים בכל בדיקה שבודקת אם המקש חץ ימני לחוץ . בלחיצה ארוכה על המקש, הדמות של עדי תזוז 10 צעדים בלבד ( כי הופעלה לחיצה אחת ) , ואילו הדמות של יואב תזוז יותר מ - 10 צעדים ( כי הופעלה יותר מבדיקה אחת ) . דיון באירועים שאלה : בעקבות ההשוואה בין קטעי הקוד של עדי ויואב, הסבירו איזה קוד יכול להחליף אירוע בסקראץ' . א . תשובה : לולאת לעולמים, שבודקת שוב ושוב אם אירוע מסוים קרה ( כמתואר בקוד של יואב ) , יכולה להחליף למעשה את הלבנה מהקבוצה אירועים ( שנמצאת בקוד של עדי ) . חשוב להבין כי אירוע הוא למעשה לולאת לעולמים שבודקת שוב ושוב אם הייתה התרחשות חיצונית כמו לחיצה על מקש או לחיצה על הדגל, ולכן קטעי הקוד פועלים באופן דומה . שאלה : מתי תעדיפו להשתמש בכל אחד מסגנונות הכתיבה ? הסבירו מדוע . ב . תשובה : מכיוון שעדיף קוד קצר וקריא, הדרך של עדי עדיפה . בדרך זו יש שימוש בלבנה מקבוצת אירועים המחליפה קוד ארוך יותר . עם זאת, לא לכל אירוע יש לבנה ולכן לאירועים יותר ספציפיים ( כגון נגיעה בקיר סגול ) ייכתב תסריט בסגנון קטע הקוד של יואב .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר