עמוד:92

| מדריך למורה - פרק 4 92 רוב שואל על ההוראה גלוש דני כתב את הקוד שלפניכם למכשף . 180 : x : - 240 y תארו את התנועה של המכשף על הבמה כשקוד זה מופעל : א . ב . הקיפו את הביטוי המתאים : ככל שמספר השניות בהוראה גדול / קטן, כך הדמות נעה במהירות רבה יותר . ג . לחצו על דמות המכשף . כעת לחצו על הקבוצה תנועה והשלימו את ערכי ה- x וה- y בשתי הלבנים האלה : אל תגררו את הלבנים אל אזור התסריטים אלא רק התבוננו בהן . כל תלמיד ישלים בעצמו בהתאם למיקומי הדמויות המתאימים . 0 y : 1 0 גלוש שניות ל x : y : קפוץ אל x : y : גלוש 1 שניות ל x : y 10 : 1 180 גלוש שניות ל x : כאשר לוחצים על 115 - y : 155 - קפוץ אל x : רוח 1 גלוש שניות ל המכשף יצא מביתו וינוע לכיוון רוח הרפאים . לאחר מכן ינוע למרכז הבמה בצד ימין . מטרת השאלה ( למורה ) : התלמידים יבינו שכאשר מסמנים דמות, ערך ה- x וערך ה- y של הלבנים גלוש ל . . . וקפוץ אל . . . מתעדכנים באופן אוטומטי בהתאם למיקום הנוכחי של הדמות . הפעילו קוד זה מספר פעמים . . 9 שאלה : האם בכל פעם המכשף יוצא מביתו ? תשובה : לא . שאלה : כיצד יש לאתחל את מיקום המכשף כך שהוא תמיד יופיע בביתו ומשם יצא לשוטט ביער ? תשובה : יש להוסיף בתחילת התסריט את ההוראה קפוץ אל . . . גרירת דמות המכשף אל הבית תגרום לערכי ה- x וה- y של הלבנה קפוץ אל . . . שבאזור הלבנים להכיל את ערכי ה- x וה- y הנוכחיים של דמות המכשף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר