עמוד:58

| מדריך למורה - פרק 3 58 המחשת הצורך בפעולת האתחול : . 7 נסו לעצור את הסרטון כשנטע במצב הסתר . לחצו על הדגל הירוק כדי להפעיל שוב את הסרטון – נטע אינה נראית ולא ברור מה קורה . שאלו כיצד יש לתקן זאת והוסיפו פעולת אתחול – הוראת הצג בתחילת הקוד . תוכלו להוסיף לדמות הקוסמת תסריט מקביל שיפעיל צליל שיתנגן לעולמים . . 8 אפשרו לתלמידים לכתוב את הסרטון בכוחות עצמם ולהרחיבו . . 9 דיון בהוראה לעולמים : . 10 דיון באילו משחקים שאתם מכירים משתמשים בהוראה לעולמים ? א . מתי לדעתכם ייפסק המשחק אם תשתמשו בהוראה לעולמים ? ב . הצעות לתשובות : רוב משחקי הקופסה כוללים סוג של לולאה מותנית ( בשונה מלולאת לעולמים ) . למשל הרצף הזה : זרוק את הקובייה, לך מספר צעדים בהתאם, העבר תור לשחקן הבא – יתבצע עד ששחקן מסוים מנצח ( כלומר לא לעולמים ) . יש משחקים שלעולם לא יסתיימו אלא אם כן מחליטים על כך במפורש, למשל משחקים ויישומונים במכשירים ניידים . התלמידים בוודאי ישמחו לספר על משחקים מסוג זה . משחקי קבוצה כגון ״תופסת״ או ״מחבואים״ עשויים לכלול את ההוראה לעולמים . אלגוריתם לדוגמה של משחק מחבואים לעולמים : • לעולמים : > לכו שלושה צעדים . > פנו ימינה . • הסופר עוצם עיניים וסופר עד 20 , שאר הקבוצה מתחבאת . • הסופר מחפש את שאר המשתתפים . • המשתתף שנמצא ראשון הוא הסופר הבא . משחקים מסוג זה מסתיימים כאשר הקבוצה מחליטה על כך, והסיום אינו מוגדר בחוקי המשחק . גם באלגוריתם במחשב, הכולל לולאת לעולמים, נקודת הסיום אינה מוגדרת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר