עמוד:120

120 דו - שיח - הקטע הוא שיחה בין תמר לבין סבתא . חזרו והסבירו את המוסכמות של כתיבת דו - שיח : בכל פעם שמישהו אחר מדבר, מתחילים שורה חדשה . קריאת הדו - שיח - בדקו אם יש מילים חדשות, וכתבו אותן על הלוח . תחילה התלמידים יקראו קריאה דמומה . בהמשך - קראו לתלמידים את הדו - שיח בקול . שנו את גוון הקול בהתאם לתפקיד . בהמשך - התלמידים יקראו בקול . כדאי לחלק תפקידים : כל תלמיד ותלמידה יקראו את התפקיד המתאים . מה אמרה תמר ? - פעילות הבנה, המצריכה הסקת מסקנות . מָה אָמְרָה תָמָר ? כִּתְבוּ בַּבָּלוֹן שֶׁבַּצִיוּר . • וַאֲנִי נִצַחְתִי ! • גַם הַפַּעַם הִפְסַדְתִי . . . הַפַּעַם אֲנִי הִפְסַדְתִי . . . סָבְתָא, מָתַי אַתְ בָּאָה ? מָחָר, אֲנִי מְקַוָה . לָמָה לֹא עַכְשָׁו ? עַכְשָׁו כְּבָר לַיְלָה ! מָחָר תְשַׂחֲקִי אִתִי דַמְקָה ? בְּוַדַאי ! אֲבָל אַתְ תָמִיד מְנַצַחַת . . . לֹא תָמִיד . לִפְעָמִים אֲנִי מַפְסִידָה ! וְאָז אֲנִי הַמְנַצַחַת ! לִיךכִכִּייִטִחִזִיוִהִדִיגִבִיבִּאִי 112

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר