עמוד:86

86 מָה שׁוֹמְעִים בַּמִלָה ? כִּתְבוּ פָ אוֹ פְ . בְּאֵיזוֹ מִלָה שׁוֹמְעִים פִי ? כִּתְבוּ . מָה חָסֵר בַּמִלָה ? הַשְׁלִימוּ פָ , פִי אוֹ ף . צָעִי כַּ קְץ הכְּ המְנִי מַדָ םעֲנָ םקְלָ גִחִבִּלִי ךכִ יִ טִזִיוִ הִדִיבִיאִי כִּי 78 מה שומעים במילה ? אבחנה שמיעתית - לפני ביצוע הפעילות בעמוד זה, בדקו שכל האיורים ברורים ושהמילים מובנות . המילים הן : אפרוח, כפפה, שופר, מפתח . באיזו מילה שומעים פי ? - המילים הן : תפילין, עפיפון, ג'ירפה, משקפת . מה חסר במילה ? - אפשר לשחק במשחק . שאלו : באילו מילים יש פָ ? באילו מילים יש פִ ? ואילו מילים נגמרות ב - פ סופית ( ף ) ? המילים הן : צעיף, ענפים, כפפה, כף, מניפה, קפיץ, מדף, קלפים . מקהלה מבולבלת - אפשר לשחק בשעשוע קול . חלקו את הכיתה לקבוצות לפי מספר ההברות של המילה . תלמיד אחד או תלמידה יוצאים מהכיתה . כתבו את ההברות על הלוח . למשל : מִשְׁ - קֶ - פֶת . קבוצה אחת קוראת : מִשְׁ , וקבוצה שנייה קוראת : קֶ , וקבוצה שלישית : - פֶת . כשהתלמיד או התלמידה נכנסים תנו סימן, והתלמידים יבטאו בו - זמנית את ההברות . התלמידים יצטרכו לזהות את ההברות ואת המילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר