עמוד:37

37 ענו לפי הסיפור . הבנה - התלמידים יכתבו כאן את התשובות המלאות . השאלה הראשונה שואלת "מי ? ", ומכוונת אל מבצע הפעולה . זו שאלה ברמה של זיהוי פרטים . השאלה השנייה שואלת "מה ? " . היא אינה מנוסחת במילים מן הקטע, ולכן יש כאן צורך בהסקת מסקנה . סוף לסיפור הסבירו שלסיפורים יש סוף . הסוף יכול להיות מפתיע, מעניין, שמח, עצוב וכדומה . א . תחילה קראו את המשפטים . ב . לאחר מכן התלמידים יבחנו את האיורים, ויתאימו את המשפטים לאיורים . ג . לבסוף התלמידים יבחרו בסוף שמוצא חן בעיניהם אפשר לשאול גם "מהו הסוף הכי מצחיק ? " . אפשר לחשוב על סיומים אחרים לסיפור . מדברים וכותבים - אפשר לקיים שיחה על גן חיות / ספארי . האם אוהבים לראות חיות ? היכן אפשר ? ( בטבע / בגן חיות / ספארי, טלוויזיה ) . אילו חיות יש בגן חיות / ספארי ? אילו חיות אוהבים ? מדוע אוהבים פילים ? מה מיוחד בהם ? בעקבות השיחה הציעו פעילות כתיבה במחברת . הנחו את הילדים להשתמש במבנה של נימוק : אני אוהב לבקר בספארי כי . . . , אני אוהבת פילים כי . . . וכן הלאה . מִי נָתַן לְתָמָר פִּתָה ? מָה קָרָה לַפִּתָה שֶׁל תָמָר ? סוֹף לַסִפּוּר . מִתְחוּ קַו מִכָּל צִיוּר לַמִשְׁפָּט הַמַתְאִים . עֲ נוּ לְפִי הַסִפּוּר . הַעֲתִיקוּ אֶת הַסוֹף שֶׁמוֹצֵא חֵן בְּעֵינֵיכֶם . • הַפִּיל נָתַן אֶת הַפִּתָה לַפִּילָה . • תָמָר לָקְחָה פִּתָה חֲדָשָׁה . • אַבָּא שָׁאַל אֶת הַפִּיל : לָמָה לָקַחְתָ אֶת הַפִּתָה ? מִ ן נִי ם תִישִׂ שִׁי רִ קִ ץצִיףפִעִסִי פִּי 29

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר